ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

نکاتی درباره نگهداری صحیح و شست و شوی لباس کار در محیط های شیمیایی


یکی از مواردی که در هنگام استفاده از لباس کار می بایست به آن دقت نمود استفاده صحیح و نگهداری اصولی آن می باشد. شاید در طول روز ساعت های زیادی نیاز به استفاده از لباس کار باشد و این موضوع سبب آسیب به لباس کار در طولانی مدت شود.بنابراین رسیدگی و نگهداری صحیح از این لباس نیز می بایست در اولویت قرار گیرد. اگر قصد خرید لباس کار مخصوص محیط های شیمیایی و یا یادگیری نگهداری صحیح از آن ها را دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.


چرا باید از لباس کار استفاده کرد؟

بسته به شرایط کاری که ما در آن مشغول هستیم نیاز به خرید لباس کار مناسبی می باشد تا با استفاده از آن علاوه بر نظم سازمانی ، به منظور حفظ سلامت جسمی ملزم به استفاده از لباس کار می باشیم. بنا به شرایط محیطی لباس کار ها در انواع مختلفی تهیه می شوند که ما در شرکت آسان پوش اقدام به تولید لباس کار در انواع مدل ها و برای مشاغل مختلف می نماییم.

خرید لباس کار


استفاده از لباس کار در شرایط محیطی مختلف سبب حفظ جان ما در برابر خطرات و آسیب های احتمالی محیط کار می شود. به طور مثال در صورتی که فرد در معرض مواد شیمیایی و سمی قرار داشته باشد می بایست حتما از لباسکار مخصوص چنین شرایطی استفاده نماید. لباس کار و تجهیزاتی که در چنین محیط کاری به آن احتیاج است عبارت است از : دستکش مخصوص کار با مواد شیمیایی ، لباس کار و پیش بند از جنس مقاوم در برابر این مواد ، کفش ایمنی مقاوم در برابر مواد شیمیایی و...


شست و شو و نگهداری از لباس کار در محیط های شیمیایی

حال که درباره اهمیت استفاده از لباس کار صحبت شد می بایست به روش های نگهداری از آن پیش از خرید لباس کار بپردازیم.نکات مهمی به منظور انجام این کار می بایست در نظر گرفته شود که انجام آن ها سبب افزایش طول عمر لباسکار خواهد شد. این نکات عبارتند از:

✔ شست و شو لباسکار بر اساس جنس پارچه می بایست انجام گیرد.

✔ عدم استفاده از لباس کار خارج از محیط حرفه ی خود. این بدین معناست که پس از پایان روز کاری خود می بایست لباس های خود را تعویض کرده و در صورت استفاده از آن در محیط های شیمیایی آن را در محفظه های جداگانه قرار دهیم.

✔ شست و شو لباس کار با توجه به جنس پارچه و به صورت جدا از سایر لباس ها

✔ استفاده از دستکش برای شستن لباس کار به خصوص هنگامی که از آن در محیط های آلوده به مواد سمی و شیمیایی استفاده شده باشد.

✔ در صورتی که قصد شست و شو لباس کار در ماشین لباسشویی را دارید از میزان آب بیشتری برای شست و شو بهتر استفاده شود.

✔ استفاده از پودر شست و شو مناسب و آب گرم جهت شست و شوی کامل لباس کار

✔ انجام آب کشی بر اساس جنس پارچه لباس کار می بایست به درستی صورت گیرد.

✔ جهت خشک کردن لباس کار خود بهترین روش آویزان کردن آن ها در معرض نور خورشید می باشد زیرا با انجام این کار هرگونه آلودگی باقی مانده از بین خواهد رفت.

✔ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن لباس کار صنعتی حتما در انتها محیط داخل لباسشویی را تمیز نمایید تا از عدم وجود هرگونه آلودگی در آن اطمینان حاصل شود.

لباس کار


نکاتی در ارتباط با ایمنی کارگرانی که در محیط های شیمیایی مشغول به کار هستند:

اداره ایمنی و سلامت شغلی نکاتی را به منظور کار در محیط های آلوده به مواد شیمیایی ارائه داده است که کارگران جهت حفظ سلامت خود ملزم به انجام آن ها هستند.از مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مطالعه کلیه نکات اطلاعات ایمنی قبل از استفاده از مواد شوینده در محیط های کار با مواد شیمیایی

• عدم ترکیب کردن برخی مواد شیمیایی همچون آمونیاک با دیگر مواد به دلیل ایجاد گازهای شیمیایی و استفاده از ماسک های مخصوص در صورت استفاده از چنین موادی

• پیش از انجام کار با مواد شیمیایی حتما از لباس کار ، دستکش ایمنی ، عینک ، کفش و دیگر مواردی که سبب حفظ جان شما در برابر چنین مواد شیمیایی می شود استفاده گردد.

• اطمینان از لباس کار خود درباره عدم پارگی و یا وجود منافذی که احتمال ورود مواد شیمیایی به داخل لباس کار وجود داشته باشد.

• محیط کار با مواد شیمیایی حتما باید دارای شرایط تهویه مناسب هوا باشد.

• شست و شوی دست ها حتی در صورت استفاده از دستکش مخصوص پیش از خوردن و آشامیدن


در پایان می بایست به این مسئله اشاره کرد که نگهداری صحیح از لباس کار علاوه بر نکات مثبتی که برای فرد دارد سبب کاهش هزینه های محیط کار می شود و در صورت خرید لباس کار با کیفیت می توان از آن تا مدت های زیادی استفاده کرد.شرکت آسان پوش یکی از برترین شرکت ها در زمینه فروش لباس کار در ایران است که اقدام به تولید لباس کار های با کیفیت و مخصوص شرایط محیطی مختلف می نماید.اگر قصد خرید لباس کار را داشته باشید می توانید جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت آسان پوش در ارتباط باشید.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید