ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

معرفی کفش ایمنی و ویژگی های آن


یکی از مسائل ضروری در هنگام انجام کارهای صنعتی  و از این دست مشاغل استفاده از تجهیزات و لباس کار مناسب می باشد. تجهیزاتی که یک فرد در هنگام کار در چنین محیط هایی می بایست در اختیار داشته باشد بسته به نوع ان کار عبارتند از لباس کار مناسب ، کلاه ایمنی ، کفش ایمنی ، دستکش و...


با توجه به تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با حوادثی که در محیط کار اتفاق می افتد در حدود 60 درصد از حوادث به جراحت های پا منجر می گردد که این موضوع سبب شده است استفاده از کفش ایمنی در اولویت های چنین محیط هایی قرار گیرد. در این مقاله به بررسی کفش ایمنی در محیط های صنعتی خواهیم پرداخت و ویژگی های این نوع کفش ها را بیان می کنیم.


دلیل استفاده از کفش ایمنی

به جز خطراتی که برای پا در محیط های صنعتی ممکن است رخ دهد مانند افتادن اشیای سنگین ، لیز خوردن به دلیل کفش نا مناسب و... استفاده از کفش نا مناسب می تواند سبب آسیب هایی در پا شود. میخچه ، کژ شدن انگشت ها ، فشار هایی که سبب ایجاد کمر درد و یا ناراحتی دیگر اعضای بدن به دلیل عدم استفاده از کشف نا مناسب می شود و... همگی مشکلاتی هستند که می توان دلیل آن را عدم استفاده از کفش ایمنی مناسب در محیط کار نامید.


همانطور که از اهمیت خرید لباس کار مناسب برای استفاده در محیط های گوناگون که از ملزومات پیش از کار می باشد اطلاع دارید ، کفش ایمنی نیز یکی از الزاماتی است که می بایست برای تهیه آن اقدام کرد.به دلیل استفاده از کفش در مدت زمان زیاد بر اساس شرایط کاری ، خرید کفش ایمنی مناسب پای شخص علاوه بر حفاظت در برابر حوادث ، از آسیب های بدنی به فرد جلوگیری به عمل خواهد آورد.بنابراین راحتی و ایمنی دو نکته اساسی در هنگام خرید لباس کار و کفش ایمنی می باشد.امروزه در بسیاری از کشورها با وضع استانداردهای مورد نیاز برای شرایط ایمنی افراد در محیط کار ، آمار آسیب های جسمی و مرگ و میر به حداقل رسیده است و برای مثال این موضوع می توان به کشور کانادا اشاره کرد که به دلیل اجباری شدن استفاده از کفش ایمنی توسط کارگران در محیط های صنعتی ، آمار آسیب های پا تا 60 درصد کمتر از قبل شده است.

خرید لباس کار


استفاده از لباس کار و کفش ایمنی بر اساس شناخت اولیه از محیط کار

یکی از مسائلی که پیش از شروع به انجام یک پروژه توسط کارفرمایان می بایست در نظر گرفته شود اقداماتی جهت تعیین برنامه ایمنی برای افرادی است که در این محیط مشغول به کار می شوند. با تدوین چنین برنامه ای و رعایت دستورالعمل های آن می توان خطرات ناشی از محیط های صنعتی را به حداقل رساند. استفاده از لباس کار مجهز بر اساس محیط کار یکی از ملزومات این برنامه می باشد که می بایست آن را در اولویت قرار داد. بنابراین خرید لباس کار مجهز بسته به محیط کار امری ضروری محسوب می شود.


امروزه شرکت های مختلفی اقدام به تولید لباس کار صنعتی از جمله انواع لباس ها ، کفش ایمنی ، دستکش ، عینک های محیط کار ، کلاه ایمنی و... می نمایند که می توان اقدام به خرید لوازم مورد نظر محیط کار خود نمود. شرکت آسان پوش به عنوان یکی از بهترین شرکت های شناخته شده در این زمینه با تولید لباس کار در مدل های مختلف و با بهترین متریال یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید لباس کار می باشد.


کفش ایمنی مناسب دارای چه ویژگی هایی است؟

مواردی است که در هنگام خرید کفش کار می بایست به آن ها دقت نمود تا خرید ایده آل و مناسب را انجام داد.امروزه انواع و اقسام لباسکار و کفش ایمنی در بازار موجود است که می توان بر اساس کار خود اقدام به خرید آن ها نمود. اما کفش ایمنی دارای برخی خصوصیات مشترک میان انواع مختلف آن است که می بایست در هنگام خرید به آن ها دقت نمود. وجود پاشنه فلزی جهت جلوگیری از سوراخ شدن کفش ، عایق بودن پاشنه کفش ، استفاده از جنسی مقاوم در برابر ایز خوردن افراد ، استفاده از متریال مناسب و با کیفیت بدنه کفش ، وجود سرپوش ایمنی در این مدل کفش ها ، وجود محافظ رو کفش یا متاتارس و... همگی از جمله مواردی است که می بایست در هنگام خرید کفش ایمنی به آن ها دقت کرد.


نکته مهم دیگری که بسیار اهمیت دارد انتخاب کفش بر اساس سایز پا می باشد.پا در طول روز امکان تغییر سایز را دارد و به طور کلی در روز سایز پا کمی بزرگ تر از زمان خوابیدن می باشد.البته این موضوع برای همه افراد ممکن است صدق نکند اما برای خرید لباس کار و کفش ایمنی می بایست به این مسائل دقت نمود. با توجه به این که در طول روز مدت زمان زیادی پای افراد و کارگران در کفش می باشد می بایست اقدام به انتخاب یک کفش ایده آل و راحت برای پا نمود.


ممکن است کفش های ایمنی بدلیل مدل طراحی ان ها و حفاظتی که می بایست از پا داشته باشند کمی پا را اذیت کنند که البته می توان با انتخاب یک مدل راحت و مناسب از بروز این مشکل جلوگیری به عمل آورد. استفاده از متریال مناسب و کیفیت طراحی بالا می تواند جلوی این مشکل را گرفته و فرد بدون ناراحتی از این کفش استفاده نماید.

خرید کفش ایمنی


کفش ایمنی چگونه از پا محافظت می کند؟

بر اساس طراحی این کفش ها بسته به محیط کار مورد نظر کفش ایمنی می تواند تا بالاترین میزان از پای افراد در برابر خطرات احتمالی محافظت نماید.استفاده از پنجه فلزی در برخی از مدل ها مسئول حفاظت از جلوی پا در برابر سقوط اجسام سنگین می باشد. همچنین در محیط های لیز استفاده از کف مناسب و مخصوص در کفش ایمنی از بروز سر خوردن افراد می تواند جلوگیری به عمل آورد. در محیط هایی که کارگران با برق سر و کار دارند این کفش ها می تواند عایق مناسبی جهت جلوگیری از برق گرفته افراد باشد ، در محیط هایی با خطر سوراخ شدگی کفش از کفش هایی با کف فلزی می توان استفاده کرد و بسیاری دیگر از موارد که کفش ایمنی بر اساس شرایط کاری می تواند از حوادث گوناگون جلوگیری به عمل آورد.


با توجه به نکات مطرح شده در کنار خرید لباس کار مناسب ، لوازم جانبی همچون کفش ایمنی نیز جز ملزوماتی است که در حین کار در مشاغل صنعتی و... می بایست از آن ها استفاده کرد.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید