ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

کلاه ایمنی دارای چه ویژگی هایی است؟


یکی از اصلی ترین لوازم ایمنی که جز جدا نشدنی از لباس کار محسوب می شود ، کلاه ایمنی می باشد. امروزه بر اساس انواع محیط های کاری مدل های مختلفی از کلاه ایمنی تولید می شود که هریک از آن ها دارای متریال و ویژگی های مختلفی می باشد. با توجه به اینکه محافظت از سر در محیط کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، تولید کلاه ایمنی با کیفیت در کنار لباس کار حائز اهمیت می باشد. اگر قصد خرید لباسکار شامل با تجهیزات کامل را داشته باشید مطالعه این مقاله می تواند راهنمای مناسبی برای شما درباره انتخاب کلاه ایمنی باشد.


کلاه ایمنی

بر اساس مدل طراحی شده و جنس ، کلاه ایمنی دارای مدل های مختلفی می باشد.این وسیله با استفاده از متریال های مختلفی همچون آلومینیوم ، پلاستیک ،فایبرگلاس ، پلی کربنات و... ساخته می شود و نقش حفاظت از سر در برابر عوامل مختلف را بر عهده خواهد گرفت. در تولید کلاه ایمنی می بایست به موارد مختلفی توجه نمود تا با استفاده از رعایت این موارد مغز ، گوش ها ، صورت ، بینی ، چشم و... دچار آسیب نشوند. وزن کلاه ایمنی نیز بر اساس متریال به کار رفته در آن و محیط هایی که از آن استفاده می شود متفاوت می باشد اما به طور کلی برای تولید لباسکار و کلاه ایمنی می بایست به وزن آن توجه کرد تا افراد در هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشند و به واسطه استفاده از آن دچار کاهش راندمان کاری نشوند.


عموما قسمت داخلی کلاه ایمنی به گونه ای است که فرد پس از قرار دادن آن در سر احساس راحتی کرده و به صورت نرم بوده.معمولا برای ایجاد نرمی در این قسمت از یونولیت استفاده می شود. بخش خارجی کلاه ایمنی از جنس سخت می باشد که در برابر برخورد اجسام سخت و سنگین و یا برخورد سر با زمین و... محافظ کامل از سر را داشته باشد.علاوه بر موارد اشاره شده استفاده از کلاه ایمنی نقش مهمی برای حفاظت افراد در برابر عوامل طبیعی همچون نور خورشید و... ایفا می نماید.

خرید لباس کار


دلایل اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در محیط کار

• حفاظت سر در برابر هرگونه ضربه ، آسیب های الکتریکی ، سقوط اجسام سنگین بر روی سر

• حفاظت سر در هنگام زمین خوردن یا لیز خوردن افراد در محیط کار

• افزایش دید افرادی که مشغول به کار هستند از نگاه دیگر افراد با استفاده از رنگبندی فسفری کلاه ایمنی

• حفاظت افراد در برابر اشعه های مضر خورشید

• و...


اجزای تشکیل دهنده کلاه ایمنی

به طور کلی کلاه ایمنی در مدل های مختلف شامل اجزای ثابت و مختلفی می باشد که این اجزا عبارتند از:

✔ پوسته بیرونی

✔ سرپوش

✔ لبه جلویی کلاه

✔ تعلیق ساز

✔ نوار عرقگیر کلاه

✔ پیشانی بند

✔ نوار پشت گردن

✔ چانه بند


کلاه ایمنی از چه جنسی می باشد؟

مواد مختلفی برای ساخت کلاه ایمنی بر اساس نوع کاربرد قابل استفاده می باشد که مهم ترین این مواد عبارتند از پلاستیک فشرده ، پلیمر ABS ، آلومینیوم ، فایبر گلاس ، پلی کربنات ، پلی اتیلن با چگالی بالا و...هریک از این مواد دارای ویژگی های مختلفی از نظر مقاومت ، وزن ، کیفیت ساخت و... می باشند که بسته به نوع کاربری از این کلاه از آن ها استفاده می شود.برای مثال کلاه ایمنی با متریال آلومینیوم از مقاومت زیادی در برابر ضربه برخوردار بوده و تا حد بسیار زیادی سبب ایمنی افراد در برابر مواد مذاب می شود.سبک بودن این فلز سبب می شود سر و گردن کمتر خسته شود و مدت زمان طولانی بتوان آن را بر روی سر قرار داد.


کلاه ایمنی از جنس پلاستیک نیز که عموما از جنس ABS یا پلی ارتان ساخته می شود ضربات محکم را جذب کرده و می توان از آن در محیط های درگیر با برق استفاده کرد.همچنین کلاه ایمنی از جنس فایبر گلاس دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت می باشد و قابلیت تحمل دما تا 2000 درجه سانتی گراد را دارا می باشد.بنابراین از کلاه ایمنی فایبر گلاس می توان در صنایع ریخته گری و درگیر با مواد مذاب استفاده کرد.از دیگر کلاه های ایمنی پر کاربرد می توان به کلاه از جنس پلی کربنات نام برد. این کلاه علاوه بر حرارت ، در برابر ضربه دارای مقاومت مناسبی است و می توان در صنایع مختلف از آن استفاده کرد.

خرید کلاه ایمنی


ویژگی های کلاه ایمنی ایده آل

در کنار اهمیت خرید لباس کار مناسب می بایست از کفش ایمنی ، کلاه ایمنی و سایر لوازم پوشیدنی مناسب کار استفاده کرد. یک کلاه ایمنی ایده آل می بایست محافظت مناسبی در برابر شرایثط مرطوب داشته باشد و استفاده از آن در این شرایط سبب افت کیفیت کلاه نشود. همچنین جنس پوسته سخت کلاه به گئنه ای باید باشد که دارای لبه های گرد و صاف بوده و مقاومت بالایی در برابر برخورد اجسام داشته باشد.استفاده از موادی همچون نخ پنبه با درجه مرغوبیت بالا از دیگر مواردی است که در یراق کلاه ایمنی بایستی از آن استفاده گردد تا در استفاده طولانی مدت از کلاه ، تعرق بدن سبب آسیب به آن نشود.


قالب بندی و فواصل تاج کلاه ایمنی با سایر اجزای آن همچون کلاف یراق باید به گونه ای باشد که فرد در هنگام استفاده از کلاه ایمنی احساس راحتی داشته و با توجه به ارگونومی سر تولید گردد.در هنگام خرید لباس کار همانطور که می بایست بر اساس سایز خود اقدام به خرید لباسکار نمایید ، برای خرید کلاه ایمنی نیز می بایست به این مسئله دقت کرده و در هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید.


کلاس بندی کلاه ایمنی

کلاه ایمنی از نظر شوک الکتریکی به سه کلاس E ، G و C می باشد که هریک از آن ها دارای کلاسبندی و تحمل حفاظت از برق متفاوتی هستند. کلاس E از مقاومت بالایی (20000 ولت) در برابر الکتریسیته برخوردار هستند. کلاس G تا 2200 ولت مقاومت در برابر الکتریسیته از خود نشان داده و آخرین کلاس یعنی کلاس C هیچگونه حفاظتی در برابر برق نخواهد داشت.


اگر قصد خرید لباس کار برای استفاده در محیط های کاری مختلف را داشته باشید ، شرکت آسان پوش یکی از بهترین شرکت ها در زمینه فروش لباس کار با تنوع و کیفیت بسیار بالا می باشد و شما می توانید تنوع بی نظیری از انواع لباس کار متناسب با شرایط کاری خود را مشاهده نمایید.شرکت آسان پوش با سال ها تجربه در زمینه تولید لباسکار ، کلاه ایمنی ، کفش ایمنی و سایر ملزومات انتخاب مناسبی برای شما عزیزان می باشد.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید