ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

معرفی خصوصیات لباس کار صنعتی


استفاده از لباسکار در شرایط مختلف کاری یکی از اولین پیش نیاز های هر شغل محسوب می شود و امروزه برای هر فعالیت و شغلی اقدام به تولید لباس کار بر اساس نوع فعالیت می شود. در فعالیت ها و مشاغل صنعتی نیز می بایست از لباس کار صنعتی استفاده نمود که دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود می باشد. اگر قصد خرید لباس کار برای چنین محیط هایی را دارید این مقاله راهنمای مناسبی برای شما می باشد.


کارکنان فعالیت های صنعتی بر اساس شرایط کار خود می بایست اقدام به استفاده از لباس کار مناسب نمایند. این لباس کار شامل کفش ایمنی ، دستکش ایمنی ، کلاه ایمنی ، عینک و... می شو که اصلی ترین دلیل استفاده از لباسکار ایمنی افراد در برابر حوادث مختلف است. از نظر نوع پارچه ، دوخت ، رنگ و... لباس کار صنعتی نیز می بایست دارای خصوصیات خاصی باشد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

خرید لباسکار


ویژگی های لباس کار صنعتی

ویژگی ها و خصوصیات مهمی را در هنگام خرید لباسکار می بایست در نظر گرفت که عبارتند از:

انتخاب لباس کار صنعتی بر اساس شرایط محیطی و آب و هوایی

اگر قصد خرید لباس کار صنعتی را دارید باید توجه کنید که در چه آب و هوایی قصد استفاده از آن را دارید. به طور مثال خرید لباسکار برای محیط های گرم و مرطوب دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به محیط های سرد است. پس بر اساس جنس پارچه نیز می توان بهترین لباس کار را بر اساس شرایط آب و هوایی انتخاب نمود. انتخاب یک لباسکار مناسب شرایط آب و هوایی سبب افزایش راندمان کار افراد در چنین محیط هایی می شود. علاوه بر این افرادی که در محیط های صنعتی که در معرض آتش و گرما هستند نیز می بایست لباس هایی با تهویه مناسب خریداری نمایند تا با استفاده از آن دمای بدن متعادل شود.


خرید لباس کار صنعتی بر اساس سایز بدن

یکی دیگر از مسائل مهم در هنگام خرید لباسکار انتخاب آن بر اساس سایز دقیق بدن هریک از کارکنان می باشد. لباس کار نباید نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد. فردی که اقدام به پوشیدن لباس کار می نماید به دلیل اینکه ممکن است ساعت ها نیاز به پوشیدن آن باشد ، باید در آن لباس احساس راحتی کند.همچنین برخی از مسائل همچون بلندی آستین ها یا دم پا جز مواردی است که امکان بروز حادثه را برای افراد به وجود می آورد.پس در هنگام خرید لباس کار می بایست به سایز آن توجه شود.


کیفیت پارچه و دوخت لباس کار صنعتی

همانطور که گفته شد استفاده از لباس کار در وهله اول به منظور ایجاد حفاظت بدنی افراد می باشد. با توجه به وجود خطر در محیط های صنعتی استفاده از یک لباس کار مناسب شرایط کار می بایست در اولویت قرار گیرد تا ضامن سلامت کارکنان باشد.بر اساس شرایط محیط هر یک از لباس کار ها دارای ویژگی های خاصی است.به طور مثال در محیط هایی که دارای گرد و غبار است ، از لباس کار های بدون جیب و آستین استفاده می شود تا در داخل این مکان ها گرد و غبار جمع نشود. مثال دیگر اینکه در محیط های صنعتی کار با الکتریسیته لباس کار به گونه ای باید طراحی گردد که از هرگونه مواد فلزی در آن همچون زیپ ، دکمه فلزی و... اجتناب گردد.


دوخت و تولید لباس کار می بایست به صورت با کیفیت بوده و با فشارهای کم دچار پارگی و باز شدن دوخت نشود. پس برای خرید لباسکار مناسب می بایست خرید خود را از شرکت های معتبر انجام دهید. شرکت آسان پوش یکی از شرکت های برگزیده فروش لباس کار با کیفیت در کشور ایران می باشد که شما می توانید انواع لباس کار صنعتی و لوازم ایمنی را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید.


کیفیت پارچه و جنس آن بسته به شرایط کاری متفاوت می باشد.امروزه انواع پارچه ها برای تولید لباس کار استفاده می شود که از مهم ترین آن ها می توان به پارچه تترون (استفاده در آب و هوای گرم) ، پارچه ترگال (استفاده در محیط های کارگاهی) ، پارچه فلامنت کجراه (قابل استفاده در محیط های سرد ، دارای ضخامت نسبتا زیاد) ، پارچه کتان ( قابل استفاده در صنایع مرتبط با جوشکاری ، فرز کاری و...) اشاره کرد.پس همانطور که مشاهده کردید برای خرید لباسکار ، انتخاب نوع پارچه حائز اهمیت می باشد.

فروش لباسکار


در هنگام استفاده از لباس کار صنعتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برخی از موارد اشاره شده جز مواردی می باشد که در حین کارهای صنعتی امکان وقوع آن ها زیاد است و توجه به این نکات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اولین نکته ای که باید مد نظر قرار داد این است که در صورتی که در هنگام کار لباس کار دچار پارگی ، سوختگی و... شد می بایست اقدام به تعویض آن نموده و از لباس کار جدید استفاده نمایید.نکته بعدی این است که در صورت ریختن هرگونه مواد شیمیایی بر روی لباسکار می بایست فورا اقدام به شست و شوی لباسکار نمود.همچنین به دلیل حساسیتی که برخی مواد همچون گریس ، روغن و... برای بدن ایجاد می نمایند ، در صورت ریختن چنین موادی بر روی لباس کار می بایست لباس شست و شو شود.


در پایان اگر قصد خرید لباس کار ارزان و با کیفیت را داشته باشید ، شرکت آسان پوش یکی از بهترین گزینه ها برای شما محسوب می شود. این شرکت با سابقه طولانی در زمینه فروش لباس کار به انواع شرکت ها ، ارگان ها و صنایع مختلف از جمله شرکت های برتر در این زمینه در کشور ایران می باشد.جهت خرید لباس کار و هرگونه مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان شرکت آسان پوش در ارتباط باشید.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید