ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

چه خطراتی در محیط کار پای افراد را تهدید می کند؟


یکی از مهم ترین خطراتی که افراد در محیط های کار با آن رو به رو هستند ، صدماتی است که به طرق مختلف به پای افراد وارد می شود.با توجه به این موضوع و امر پیشگیری از بروز هر حادثه در محیط کار می بایست تمهیداتی جهت جلوگیری از چنین خطراتی صورت پذیرد. خرید لباس کار که شامل موارد مختلفی از جمله خرید کفش ایمنی می شود ، ضروری ترین مسئله جهت عدم آسیب به پا می باشد.در این مقاله شما را با خطراتی که پیش روی افراد در محیط کار و در ناحیه پا اتفاق می افتد آشنا خواهیم ساخت تا با آگاهی کامل از چنین خطراتی اقدام به استفاده و خرید لباس کار مجهز نمایید.


سقوط اجسام سنگین بر روی پا

عمده ترین آسیب های محیط کار صنعتی و یا هر کار سنگین به دلیل سقوط اجسام بر روی عضو بدن به خصوص پا ها رخ می دهد. کارگرانی که در چنین محیط هایی به کار اشتغال دارند و یا در معرض سقوط اجسام سنگین قرار دارند می بایست از لباس کار های مجهز و کفش ایمنی مخصوصی استفاده نمایند تا جلوی هر گونه آسیب جدی گرفته شود.امروزه انواع چکمه های صنعتی توسط شرکت های تولید لباس کار به فروش می رسد که این افراد با استفاده از این نوع کفش ها می توانند به طور کامل نواحی مختلفی از پا از جماه ساق ، مچ ، انگشتان و... را محافظت نمایند.


بنابراین مدیران و کارفرمایان پروژه های صنعتی ، ساختمانی و... می بایست استفاده از لباس کار صنعتی، کفش ایمنی و سایر ملزومات ایمنی را برای کارگران خود اجباری نمایند.

خرید لباس کار


ایجاد برق گرفتگی از ناحیه پا

افرادی که در محیط کاری خود با برق ولتاژ بالا سر و کار دارند می بایست علاوه بر استفاده و خرید لباس کار ضد برق ، از کفش ایمنی که برق را از خود عبور نمی دهد استفاده نمایند. همانطور که گفته شد اهمیت استفاده از لباس کار ارتباط مستقیمی با مرگ و زندگی افراد در محیط های کار دارد. استفاده از کفش های عایق و نا رسانا سبب می شود جریان برق از پا به بدن منتقل نشود و از بروز حادثه جلوگیری به عمل آید.


این نوع کفش ها عموما در دو نوع مختلف است که با متریال های گوناگون تولید می شوند. این دو نوع مخصوص کار در محیط هایی با برق فشار قوی و فشار ضعیف است که افراد می توانند بسته به محیط کار از آن ها استفاده نمایند.شرکت های فروش لباس کار می بایست این نکته را در نظر بگیرند که کفش های ایمنی می بایست بر اساس استانداردهای وضع شده تولید شوند و از خرید لباس کار و کفش ایمنی غیر استاندارد توسط مدیران و کارفرمایان جلوگیری به عمل آید.شرکت آسان پوش به عنوان یکی از بهترین شرکت های تولید لباسکار در ایران ، کلیه نکات و مسائلی که در تهیه و تولید کفش ایمنی می بایست رعایت گردد را لحاظ نموده و کلیه لباسکار های این شرکت دارای استانداردهای لازم می باشد.


مشکلات مفصلی و یا دیسک کمر در صورت عدم استفاده از کفش مناسب

به دلیل اینکه کارگران ساعت های زیادی سرپا و مشغول کار هستند ، می بایست از کفش های راحت و ایمنی در محیط کار استفاده نمایند تا نواحی مختلف بدن آن ها در دراز مدت دچار آسیب نشود. یکی از مشکلاتی که در صورت عدم پوشیدن کفش مناسب در کارگران اتفاق می افتد ، مشکلات مفصلی و ایجاد دیسک کمر است. بنابراین این افراد می بایست بر اساس ارگونومی پا و بدن خود اقدام به خرید لباس کار مناسب نمایند تا از بروز چنین آسیب هایی جلوگیری به عمل آید.


در صورتی که افراد در ساعت های طولانی در معرض شرایط و آب و هوای مرطوب نیز قرار گیرند هم با چنین مشکلاتی رو به رو خواهند شد که تنها راه جلوگیری از بروز این اتفاق خرید لباس کار مربوط به چنین شرایط کار و آب و هوا و همچنین کفش مناسب می باشد.کارگرانی که در مزارع به کار کشاورزی اشتغال دارند و در ساعات زیادی پای آن ها در محیط مرطوب قرار می گیرد بیشترین آسیب های مفصلی را در صورت عدم استفاده از چکمه های ضد آب و ساق بلند می بینند.

تولید لباس کار


سر خوردن و پیچ خوردگی و یا شکستن پا در محیط کار

ایجاد هرگونه شکستگی و پیچ خوردگی پا در صورت سهل انگاری و یا عدم استفاده از کفش مناسب از عوامل آسیب زای دیگری است که برای کارگران در محیط کار ممکن است اتفاق بیفتد.کارگرانی که بر اساس شغل خود دائما در حال رفت و آمد در محیط کار هستند ، می بایست از لباس کار مناسب به خصوص کفش ایمنی مستحکم در برابر لیز خوردن و لغزش استفاده نمایند تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری به عمل آید. طبق آمار های گرفته شده شکستگی و پیچ خوردن پای کارگران در محیط کار از جمله پر تعداد ترین حوادث رخ داده می باشد.


سخن آخر

با توجه به نکاتی که تاکنون به آن ها اشاره کرده این مهم ترین امر پیش از شروع هر کاری خرید لباس کار مناسب می باشد. استفاده از تجهیزات ایمنی و لباسکار مناسب در هنگام کارهای صنعتی ، مهم ترین امر برای حفظ جان افراد در برابر خطرات و آسیب ها است که مدیران چنین مراکزی می بایست به آن دقت نمایند. شرکت آسان پوش به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید لباس کار با استانداردهای جهانی در ایران آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید