ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

ویژگی ها و استانداردهای لباس کار مهندسی


یکی از ضروری ترین کارها در محیط های کارگاهی یا اداری استفاده از لباس کار می باشد. فرقی ندارد شما پرسنل ، کارفرما و... باشید ، برای ورود به چنین محیط هایی اهمیت استفاده از لباس کار در اولویت قرار دارد. به لباس کار های مورد استفاده در محیط های کارگاهی لباس کار مهندسی می گویند که دارای ویژگی ها و استانداردهای خاصی می باشد. اگر قصد خرید لباس کار برای محیط های کارگاهی را دارید پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به این کار با ویژگی ها و استانداردهای آن در این مقاله آشنا شوید.


لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی دارای ویژگی ها و استانداردهای مشخصی است که در شرکت های تولید لباس کار می بایست به آن ها دقت گردد.به دلیل شرایطی که هنگام کار در چنین محیط هایی وجود دارد پوشیدن یک لباس کار مطمئن قادر به حفاظت افراد در برابر حوادث می باشد.بنابراین این لباس کار علاوه بر اینکه نشان دهنده شغل شما می باشد ، به نوعی نقش حفاظتی افراد را در محیط های کارگاهی ایفا می نماید.

خرید لباس کار


استانداردهای لازم برای تولید لباس کار

✔ طراحی و تولید لباسکار بر اساس نوع حرفه و خطرات مربوط به آن جهت افزایش ایمنی افراد ( این استانداردها توسط HSE به عنوان یک واحد بین المللی تعیین می گردد)

✔ کیفیت لباس کار صنعتی می بایست به گونه ای باشد که طی شست و شوی مداوم کیفیت و کارایی خود را حفظ نماید

✔ استفاده از رنگ های تیره همچون مشکی ، سرمه ای ، طوسی و... برای تولید لباس کار به دلیل شرایط محیطی و عدم نشان دادن کثیفی بر روی آن

✔ نوع پارچه لباس کار نباید سبب حساسیت و آلرژی شود. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی در طول روز می بایست از آن استفاده کرد ، در کنار ایمنی ایجاد شده می بایست فرد در آن احساس راحتی داشته باشد.

✔ انتخاب لباس کار مهندسی بر اساس شرایط محیطی چه از نظر نوع حرفه و چه از نظر شرایط آب و هوایی


اگر قصد خرید لباس کار برای حرفه خود را دارید انتخاب این نوع لباس می بایست بر اساس سایز افراد انجام گیرد.این بدین معنی است که فرد هنگام پوشیدن لباس کار می بایست در آن احساس راحتی داشته باشد تا راندمان کاری وی در مدت زمانی که این لباس را بر تن دارد دچار افت نشود.علاوه بر این پوشش کامل بدن توسط این لباس نکته مهم دیگری است که نقش مهمی در حفظ ایمنی فرد در برابر تهدید و خطرات پیش رو دارد.


استانداردهای سازمان HSE برای تولید لباس کار

سازمان HSE به منظور بالا بردن سطح کیفی لباس کار و حفظ ایمنی افراد در برابر خطرات اقدام به وضع استانداردهایی نموده است که می بایست در تولید و فروش لباس کار توسط شرکت های تولیدی رعایت گردند.این استانداردها عبارتند از:

1.تعریف رنگ لباس کار بر اساس شغل و وظیفه افراد در محیط های کارگاهی به منظور تشخیص سمت آن ها.

2.استفاده از لباس های شبرنگ برای افرادی که در محیط های کم نور و یا در شب مشغول به فعالیت هستند.(استفاده از نوار های شبرنگ در بخش های مختلف لباس کار)

3.استفاده از لوگو شرکت یا سازمانی که فرد در آن مشغول به فعالیت است بر روی لباس کار که بهترین مکان برای آن سمت چپ سینه می باشد.

4.دوخت محکم و با کیفیت لباس کار مهندسی جهت عدم باز شدن آن ها با توجه به فعالیت هایی که در هنگام کار انجام می دهند.به منظور خرید لباس کار مهندسی از کیفیت دوخت درزها اطمینان حاصل نمایید.

5.استفاده از پارچه هایی با الیاف مناسب برای دوخت این نوع لباس ها جهت ایجاد جریان هوا با محیط بیرونی لباس و همچنین یر اساس شرایط دمایی که محیط کار دارد.

6.رعایت استانداردهایی جهت افزایش زیبایی لباس کار که بر اساس آن افراد تشویق به استفاده از لباس کار در چنین محیط هایی شوند و علاوه بر این نظم و انضباط محیط کارگاهی افزایش یابد.


انواع لباس کار مهندسی

امروزه بر اساس شرایط گاری گوناگون اقدام به تولید لباس کار در انواع مختلف می گردد که هریک از آن ها دارای ویژگی های خا چه از نظر رنگ و جنس پارچه و چه از نظر طراحی می باشند. از مهم ترین انواع لباس کار مهندسی می توان به کاپشن مهندسی به همراه شلوار (لباس کار دو تکه) ، لباس کار دو بنده ، لباس کار یکسره و... اشاره کرد. هریک از موارد اشاره شده دارای ویژگی های مختلفی می باشند که در هنگام خرید لباس کار مهندسی می بایست به آن ها دقت نمود.

لباس کار مهندسی


پس از خرید لباس کار به چه مواردی می بایست دقت نمود؟

• برای استفاده از لباس کار دو بنده می بایست در زیر آن از تیشرت مناسب (ترجیحا آستین بلند) استفاده کرد.

• به دلیل رنگ تیره لباس کار مهندسی ممکن است آلودگی ها بر روی آن کمتر دیده شود.بنابراین می بایست به موقع اقدام به شست و شوی آن ها نمود.

• در صورت استفاده از لباس کار یکسره می بایست هنگام کار و مواجه با جریان الکتریسیته از دستکش ایمنی و یا کفش ایمنی استفاده گردد تا فرد دچار برق گرفتگی نشود.

• برای تولید لباس کار مهندسی بهتر است از هرگونه فلز در آن ها اجتناب گردد. برای مثال استفاده از دکمه پلاستیکی یا چسب به جای زیپ فلزی در طراحی لباس کار


سخن پایانی

امروزه تنوع مدل های لباس کار چه در مدل های مهندسی و یا دیگر مدل ها بسیار زیاد است و افراد بر اساس نوع و مدل مورد نشر خود می توانند اقدام به خرید لباس کار مناسب نمایند. اما آن چه که شرکت های فروش لباس کار می بایست مورد توجه قرار دهند کیفیت این نوع لباس ها می باشد زیرا در صورت هرگونه عیب و ایراد در تولید این لباس ها امکان بروز حوادث جبران ناپذیری وجود دارد. آنچه که مهم است این است که اگر قصد خرید لباس کار مهندسی برای محیط کارگاهی و کارکنان خود را دارید ، خرید خود را از شرکت های معتبر تولید لباسکار انجام دهید تا خیال خود را از بابت کیفیت نهایی محصول راحت نمایید.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید