ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

لباس کار یک تکه


در ابتدا به عنوان یک اقدام حفاظتی، سازمان ها شروع به تهیه لباس های مخصوص کار برای کارکنان کرده اند، لباس کار صنعتی یک اقدام ایمنی می باشد که به کارگران امنیت و قدرت برای مبارزه با یک موقعیت غیرمنتظره را می دهد. هر صنعتی می تواند در معرض هر فاجعه ای باشد، خواه آتش سوزی، مدار شوک الکتریکی، افزایش ناگهانی دما یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد شیمیایی مضر باشد؛ برای تمام خطرات احتمالی، لباس کار یکسره یا دو تکه صنعتی یک معیار عالی هستند. آسان پوش مجموعه ای از لباس کارهای صنعتی را ارائه می دهد که بر اساس نیازهای هر شغل ویژگی های به خصوصی دارد، برای هر شرایط کاری، پارچه های مختلفی وجود دارد که برای تولید لباسکار مخصوص استفاده می شود.

لباس کار یکسره تاریخچه طولانی ای دارند، اولین بار برای کارگرانی که دیگ های زغال سنگ را در قطارها نگهداری میکردند استفاده می شد، اما امروزه جزء مشترکی از بسیاری از مجموعه های صنعتی هستند. لباس های صنعتی یکسره ویژگی های حفاظتی را در بسیاری از مشاغل ارائه می دهند. همانطور که از نام لباس کار یک تکه مشخص است، این لباسها تمام بدن را می پوشانند بدون اینکه بین بخش بالاتنه و پایین تنه شکافی وجود داشته باشد، لباس کار یکسره بیلرسوت دارای آستین و اورال یا شلوار دو بنده تنها بندهایی را در قسمت بالاتنه دارد.


لباس کار یکسره

پوشیدن لباس کار یکسره انتخاب بسیار راحتیست، زیرا نه تنها تنگ نیست بلکه مانع از حرکت بدن نشده و تحریکی که لباس کار دوتکه ایجاد میکند را ندارد. لباس کار یک تکه در بین کسانی که در مشاغل صنعتی کار می کنند بسیار محبوب و رایج است و یکی از مهمترین دلایل این محبوبیت امکان پوشیدن آن روی لباس های دیگر بدون کثیف شدن آنها است. لباس کار صنعتی یک تکه به طور موثری در برابر کثیفی محافظت دارد، مخصوصا اگر با ماشین آلات کار می کنید یا به طور مداوم با روغن سر و کار دارید. لباس کار یکسره شامل بیلرسوت، اورال یا شلوار دو بنده می شوند که معمولا دارای زیپ و دکمه های مخفی هستند تا روی لوازمی که با آنها کار می کنید خراش نیندازند.

اکثر لباسکار های صنعتی یکسره با پلی استر تولید می شود اما برای برخی مشاغل خاص این نوع لباس کار از پارچه های 100درصد پنبه نیز تولید می شود. علت این انتخاب امکان شستن لباس با آب جوش می باشد که تمام لکه ها را از آن پاک کرده و لباس را کاملا تمیز می کند، مشاغل مکانیکی و نقاش ها به این جنس لباس کار نیاز دارند تا روغن و رنگ کاملا از روی لباس کار پاک شود.


لباس کار صنعتی یکسره


ویژگی های لباس کار یک تکه

اولین چیزی که هنگام انتخاب یک لباس کار صنعتی باید در نظر بگیرید، شغلیست که انجام می دهید و هدفی که می خواهید لباس کار شما برایتان داشته باشد. اگر به دنبال یک لباس کار مناسب برای تمیز نگه داشتن و محافظت از شما در برابر گرد و غبار یا سایر آلودگی ها هستید، لباس کار یکسره می توانند انتخاب مناسبی باشند. اما ابن لباسکارها با ید دارای ویژگی های زیر باشند:

1- تناسب لباس کار یکسره

انتخاب لباس کار یکسره باید به گونه ای باشد که نه تنها با پوشیدن آن راحت باشید، بلکه در حین انجام کار شما را محدود نمیکند و در عین حال قیمت مناسبی داشته باشد. تناسب و راحتی لباس کار به خصوص در محیط های صنعتی، به قدری مهم است که باید در صدر فهرست ویژگی هایی که از یک لباس کار انتظار دارید قرار گیرد، زیرا مزایای چنین لباسی سایر ویژگی ها را نیز شامل می شود. تناسب در لباسکار های صنعتی به نظر مساله کوچکیست اما تفاوت بزرگی را ایجاد می کند، زیرا اگر لباس کار راحت باشد به کارگر اجازه حرکت آزادانه را می دهد که باعث می شود بازدهی بهتری داشته باشد.

2- هماهنگی با محیط کار

یک لباس کار مناسب، به خصوص لباس کار صنعتی باید ویژگی های متناسب با محیط و شرایط کاری نیز داشته باشد. اینکه محیط کاریتان گرم یا سرد است میزان ضخامت لباس کار یکسره را مشخص می کند و اینکه آیا نیاز به استفاده مداوم از ابزارآلات دارید، جیب داشتن یا نداشتن لباس را تعیین می کند. در زمان انتخاب لباس کار صنعتی یک تکه باید دقت کنید که ویژگی های لباس با شرایط و محیط کارتان سازگار باشد.

3- طرح و رنگ لباس کار یک تکه

برخلاف آنچه که عموم مردم تصور میکنند، توجه به طرح و رنگ اهمیت بسیاری در زمان خرید لباس کار دارد. در بسیاری از مشاغل به دلیل خطراتی که ممکن نور کم داشته باشد باید لباس کار دارای نوارهای شب رنگ باشند، همچنین برخی مشاغل مانند نگهبانان محیط زیست باید لباسی همرنگ و مشابه طرح محیط کاریشان به تن کنند تا استتار بهتری داشته باشند. اما برای لباس کار یکسره صنعتی، رنگ لباس کار یا طرح های مختلف آن میتواند بخش های مختلف یک کارخانه یا سلسله مراتب کارکنان را نشان دهد و بر اساس این موارد یا سلیقه شخصی مدیران انتخاب شود.


لباس کار یکسره


انواع پارچه لباس کار صنعتی یک سره

پارچه های مختلفی را می توان برای حفاظت در محیط کاری استفاده کرد که باید خصوصیات لباس کار صنعتی را داشته باشند، اما علاوه بر آنها برخی از سایر ویژگی ها در انواع پارچه های لباس کار یک تکه عبارتند از:

•         پارچه مقاوم در برابر مواد شیمیایی: از این پارچه ها برای ساخت لباس کار یکسره مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده می شود.

•         پارچه ضد حریق: پارچه های ضد حریق پارچه هایی هستند که کیفیت مقاومت در برابر حرارت بالا را دارند. این پارچه ها از کارگران در برابر آتش محافظت می کنند و می توانند برای تولید لباس آتش نشان ها استفاده شوند.

•         پارچه ضد میکروبی: الیاف ضد باکتری اجازه نمی دهند میکروارگانیسم ها روی آنها رشد کنند و به آنها خاصیت اصلی ضدعفونی می کنند، خاضیت ضد باکتری را می توان به پارچه هایی مانند پنبه، نایلون، پلی استر یا هر الیاف دیگری اضافه کرد.

•         پارچه های ضد الکتریسیته ساکن: پارچه های ضد الکتریسیته ساکن پارچه هایی هستند که می توانند در برابر هر جریانی مقاومت کنند و از رسانایی بر روی الکتریسیته جلوگیری کنند؛ لباس کار صنعتی یکسره تولید شده از این پارچه ضد الکتریسیته می باشند.

•         پارچه های ضد پرز: پرز و کرک دادن پارچه مشکلیست که معمولاً در همه پارچه ها شایع است؛ استفاده از این ویژگی باعث طولانی شدن عمر لباس کار یکسره و استحکام بیشتر آن می شود.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید