ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

معرفی مدل های مختلف لباس کار مهندسی


استفاده و خرید لباس کار صنعتی با توجه به محیط کارگاهی و ساختمان سازی مهم ترین بخش از ایمنی افراد در برابر حوادث می باشد.بنابراین استفاده از لباس کار مناسب با شرایط جز الزاماتی است که کارفرمایان می بایست نسبت به خرید آن اقدام نمایند.این کار علاوه بر وجوه حفاظتی کارگران در برابر حوادث ، از لباس شخصی افراد محافظت کرده و یکپارچگی محیط کار را به ارمغان می آورد. در محیط های کارگاهی ، ساختمان سازی و... از لباس کار مهندسی استفاده می شود که در ادامه مقاله به بررسی انواع و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.


برای خرید لباس کار ایده آل می بایست به برخی نکات همچون راحتی افراد در آن ، حفاظت از افراد بر اساس شرایط کار آن ها ، کیفیت تولید لباس کار ، ظاهر مناسب و... دقت کرد تا بتوان از آن در طولانی مدت استفاده کرد. شرکت آسان پوش یکی از بهترین شرکت های فروش لباس کار در ایران می باشد و شما می توانید جهت خرید لباس کار در انواع مختلف با ما در ارتباط باشید.


لباس کار مهندسی از چه جنسی تولید می شود؟

بر اساس نوع محیط کاری که افراد در آن حضور دارند ، لباس کار مهندسی را می توان با جنس و مدل های مختلف سفارش داد.استفاده از الیاف طبیعی برای تولید لباس کار مهندسی یکی از بهترین روش ها ی تولید این نوع لباس است تا با استفاده از آن بتوان جریان هوا را راحت تر در داخل بدن عبور داد و فرد به خصوص در فصل گرما و یا در محیط های کارگاهی که شرایط آب و هوا گرم است راندمان کاری خود را حفظ نموده و احساس راحتی نماید. برای فصول سرد نیز می توان از کاپشن مهندسی جهت حفظ دمای بدن استفاده کرد.

خرید لباس کار


یکی از مسائل مهمی که در هنگام خرید لباس کار می بایست به آن دقت کرد جنس لباس کار و میزان کیفیت آن است. با توجه به این که این لباس در طول هفته می بایست بار ها و بار ها شسته شود ، بایستی به گونه ای تولید شود که با هر بار شست و شوی آن دچار هیچگونه مشکلی نشده و ظاهر و کیفیت خود را حفظ نماید.در عین حال شیک بودن و عدم چروک این نوع لباس ها می بایست در اولویت قرار گیرد.


ویژگی های لباس کار مهندسی

بر اساس محیطی که فرد اقدام به استفاده از لباس کار می نماید ، می بایست در تولید لباس کار نکاتی رعایت گردد که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد:

✔ خرید لباس کار برای محیط هایی با میزان آلودگی بالای محیطی می بایست به گونه ای باشد که از حداقل میزان جیب برخوردار باشد تا آلودگی محیط در داخل آن تجمع نکرده و لباس دیرتر کثیف شود.

✔ برای خرید لباس کار بهتر است به دنبال رنگ های تیره باشید زیرا این رنگ دیرتر از سایر رنگ ها کثیفی را نشان می دهد. البته نا گفته نماند که تولید لباس کار امروزه عموما در رنگ هایی چون سرمه ای ، طوسی تیره ، مشکی ، یشمی و... تولید می شوند که همگی رنگبندی تیره دارند.

✔ یکی از محبوب ترین انواع لباس کار مهندسی کاپشن مهندسی است که برای فصل و محیط های سرد از آن می توان استفاده کرد.این لباس کار به صورت دو تیکه به فروش می رسد.

✔ در صورتی که قصد خرید لباس کار دو بنده را داشته باشید می بایست برای زیر آن از یک تی شرت ساده با جنس مناسب استفاده نمایید.تی شرت مورد استفاده می بایست دارای آستین های بلند باشد تا در هنگام انجام کار از دستان شما محافظت نماید.

✔ در هنگام خرید لباس کار یکسره می بایست به این نکته توجه نمایید که در صورت قرار گیری در محیط هایی با احتمال برق گرفتگی حتما از کفش های عایق استفاده نمایید تا الکتریسیته و جریان برق از داخل بدن انتقال یابد.

✔ اگر قصد خرید لباس کار را دارید بهتر است مدل های بدون زیپ را برای این کار خریداری نمایید.البته استفاده از زیپ های پلاستیکی ، دکمه و... منعی ندارد.

✔ انتخاب لباس کار می بایست بر اساس سایز و ارگونومی بدن فرد در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه افراد ساعت های طولانی این نوع لباس را بر تن دارند ، طراحی آن بایستی به گونه ای باشد که فرد در آن احساس راحتی نماید.گشاد بودن بیش از اندازه لباس کار هم سبب عدم محافظت مناسب از شما خواهد شد.

لباس کار مهندسی

✔ سازمان استاندارد جهانی برای تولید لباس کار مهندسی شرایط و قوانینی را وضع نموده مه شرکت های تولید و فروش لباس کار می بایست در تک تک مراحل خود این استاندارد ها را رعایت نمایند.برخی از استانداردهای لباس کار مهندسی عبارتند از:استفاده از رنگ های مختلف بر اساس سمت افراد در محیط کارگاهی جهت تشخیص بهتر افراد ، استفاده از شبرنگ بر روی لباس برای افرادی که در محیط های کم نور مشغول فعالیت هستند ، رعایت نکاتی از جمله وزن لباس ، الیاف به کار رفته در آن و دیگر موارد در تولید لباس کار و...

✔ تولید لباس کار مهندسی به وسیله پارچه های نسوز برای مکان هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد.

✔ عدم تغییر رنگ لباس کار در اثر شست و شوی متعدد.(استفاده از رنگ های مخصوص راکتیوی)

✔ دوخت و نوع چرخ پارچه باید در مطلوب ترین حالت ممکن انجام گیرد تا در هنگام استفاده از لباس کار دچار باز شدن درز ها نشود.


لباس کار شامل موارد دیگری همچون کفش ایمنی ، عینک ایمنی ، دستکش ایمنی و... می شود که بنا به شرایط محیط می بایست نسبت به خرید آن ها اقدام نمود. در پایان اگر قصد خرید لباس کار و شامل تجهیزات پوششی در محیط های کارگاهی و ساختمان سازی را دارید می توانید بهترین و با کیفیت ترین انواع لباس کار ها را از شرکت آسان پوش با قیمتی مناسب تهیه نمایید.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید