ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

مراحل تولید لباس کار و انواع استانداردهای آن


به دلیل شرایطی که در هنگام استفاده از لباس کار در محیط های مختلف وجود دارد، تولید لباس کار و انجام دقیق مراحل آن می بایست جزء اولویت های مهم شرکت های تولیدی قرار گیرد. امروزه انواع مختلفی از شرکت ها اقدام به تولید لباس کار می نمایند که برندهای معتبر و با کیفیت تنها اقدام به انجام چنین روند و مراحلی می نمایند. اگر قصد خرید لباس کار برای صنایع ، سازمان ها ، شرکت ها و ... خود را دارید، این مقاله راهنمای مناسبی برای خرید لباسکار با کیفیت برای شما خواهد بود.


برای تولید لباس کار همچون سایر پوشاک می بایست مراحل مختلفی طی گردد تا لباس مورد نظر از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار باشد. به طور کلی مراحلی که برای تولید یک لباس طی می شود شباهت های زیادی با تولید لباس کار دارد که در ادامه به تک تک این مراحل خواهیم پرداخت.


تولید لباس کار بر اساس انتخاب مدل مورد نظر

امروزه برای هر یک از مشاغل و بر اساس عواملی چون آب و هوا، جلوگیری از خطرات مشاغل و ... می توان اقدام به خرید لباس کار نمود؛ اما فروش لباس کار توسط شرکت های تولیدکننده می بایست بر اساس استاندارد های بین المللی صورت پذیرد تا بتوان افراد را در برابر خطرات احتمالی محیط کار حفظ نماید. در اصل دلایل اهمیت استفاده از لباس کار این موضوع می باشد.

تولید لباس کار


حال شرکت های تولیدی برای تولید لباس کار با توجه به نکات مختلفی از جمله نوع کار، شرایط محیطی، خطرات موجود و ... اقدام به تولید لباس کار با بهترین متریال و کیفیت می نمایند؛ بنابراین بسته به درخواست و نیاز مشتری می توان اقدام به تهیه لباس کار از آنها نمود.


نوع پارچه به کار رفته در تولید لباس کار

پارچه مورد استفاده در تولید لباس کار می بایست از بهترین کیفیت لازم برخوردار باشد و متناسب با شرایط محیط و نیاز افرادی که قصد استفاده از آن دارند باشد. بیشترین پارچه مورد استفاده برای تولید لباس کار نوع فیلامنتی یا لباس کار با پارچه کتان می باشد و می توان با استفاده از آن انواع مختلفی از لباس کار را تولید نمود. این پارچه تنوع رنگی بالایی دارد که بر اساس نیاز سازمان یا صنایع مربوطه می توان از آن استفاده کرد. به طور کلی پارچه های مورد استفاده برای لباس کار جزء پارچه هایی با مقاومت بالا هستند تا بتوان در شرایط محیطی سخت از آن ها استفاده کرد.


دوخت و طراحی لباس کار

انجام کلیه فرآیند های طراحی و دوخت لباس کار می بایست با دقت فراوان انجام گیرد. دوخت چنین لباس هایی با توجه به شرایط کاری افرادی که از آن استفاده می کنند می بایست دارای مقاومت لازم جهت جلوگیری از باز شدن بوده و در بخش طراحی به درخواست مشتری می توان از روش های مختلفی همچون چاپ ، گلدوزی و... اقدام به درج آرم شرکت، شعار، نام افراد و ... بر روی آن نمود. البته بنا به درخواست مشتری می توان طراحی و دوخت سفارشی را برای تولید لباس کار انجام داد.

اندازه، ابعاد و سایز لباس در این بخش محاسبه و اندازه گیری می شود تا با برش و دوخت انواع و اقسام سایز بندی ها بتوان افراد با سایز های گوناگون از لباس کار خود استفاده نمایند. برای تهیه لباس کار بهتر است کمی لباس مورد نظر آزادتر از بدن فرد باشد تا در هنگام کار با آن احساس راحتی نماید.


مراحل نهایی تولید لباس کار

پس از انجام مراحل فوق می توان بر اساس نیاز مشتری اقدام به نصب اکسسوری های مورد نیاز بر روی لباسکار نمود. این مرحله جزء آخرین مراحل تولید لباس کار می باشد که ویژگی های خاصی به لباس اضافه می شود. از جمله این اکسسوری ها نصب زیپ، دکمه، جیب و... است که دوخت آن ها توسط بهترین خیاطان و یا دستگاه های تمام اتوماتیک قابل انجام می باشد. پس از این مرحله و انجام کلیه نیازهای یک لباس کار با کیفیت، کیفیت لباس تایید شده، اتو کشی و به مرحله بسته بندی ارسال خواهد شد.

خرید لباس کار


استانداردهای لباس کار

هریک از انواع لباس کارها دارای استانداردهای مشخصی هستند که در تولید آن ها می بایست موارد مختلفی رعایت گردد. چند نمونه از استانداردهای تولید لباس کار عبارتند از:

✔ استاندارد EN ISI 20471 : لباس کار هایی با رنگ های شب رنگ تا با ایجاد بازتاب نور در آن ها افرادی که در محیط های تاریک مشغول به کار هستند مشخص شوند.

✔ استاندارد ENISO 11611 : این نوع لباس کار مخصوص محیط هایی است که افراد اقدام به انجام کارهایی همچون جوشکاری، کار با برق، کار با آتش و... می نمایند. این نوع لباسها عایق الکتریسیته و حرارت می باشند.

✔ استاندارد EN 343 : تناسب نوع بافت و پارچه لباس با شرایط دمایی و آب و هوایی محیطی که افراد در آن کار می کنند جزء موارد مهمیست که استاندارد EN 343 به این موضوع در تولید لباس کار می پردازد.

✔ استاندارد EN342 : این نوع استاندارد هم درباره شرایط سخت آب و هوایی و اشتغال افراد در محیط های سرباز اشاره دارد تا با استفاده از یک لباس کار با چنین استانداردی مانند لباس کار زمستانی، جان افراد در برابر عوامل محیطی حفظ گردد.

✔ استاندارد UV 801 : همانطور که از نام آن مشخص است برای تولید لباس کار و استفاده از آن در شرایط آب و هوایی گرم و همراه با نور مستقیم خورشید، می بایست از استاندارد های وضع شده برای تولید لباس کار که دارای مقاومت در برابر اشعه UV هستند استفاده کرد.


بنابراین با توجه به نکات مطرح شده ، برای خرید لباس کار با کیفیت نیاز به شناخت کافی از شرکت های تولید لباس کار مطمئن و استاندارد می باشد. شرکت آسان پوش به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید لباس کار آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان گرامی می باشد.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید