ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

نکاتی برای نگهداری از لباس کار


کارمندان به عنوان نمایندگان شرکت باید با ظاهری تمیز و مرتب در هر زمان و مکانی حضور داشته و تصور خوبی برای مشتریان ایجاد کنند؛ یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار این است که لباسکار های خود را تمیز و مرتب نگه دارید. درست مانند سایر لباس ها، باید از لباس کار خود نگهداری درستی انجام دهید تا کیفیت لباس حفظ شده و بتوانید از آن استفاده طولانی مدت داشته باشید.

به طور کلی لباس کار به شکل محافظ سخت و بادوام ساخته می شود زیرا باید از سلامت و ایمنی پوشنده اطمینان حاصل کند؛ با این حال بسیاری از کسانی که این لباس ها را می پوشند، در محیط های اداری، صنعتی و فضای بار کار خود را انجام می دهند، که می تواند به مرور زمان بر کیفیت لباس کار تأثیر بگذارد و کارایی آن را کاهش دهد. همچنین نگهداری نامناسب و کثیفی می تواند عملکرد لباس کار را مختل کند.


نکاتی برای نگهداری از لباس کار

فرقی نمی کند که در ساخت و ساز، سرگرمی یا صنایع غذایی کار می کنید، از لباس کار به صورت روزانه استفاده می کنید که نیاز به تمیزی و راحتی دارد که از طریق نگهداری مناسب بدست می آید. برای اینکه از یک لباس کار مدت طولانی به طور مفید استفاده کنید باید آن را ارزشمند دیده و به درستی از آن نگهداری کنید، از شستشوی معمولی گرفته تا پیروی از دستورالعمل های خاص تولید کننده.


نگهداری از لباس کار


1- به محض رسیدن به خانه لباس خود را عوض کنید.

پس از یک روز کاری خسته کننده، حتماً به محض رسیدن به خانه لباس کار خود را در بیاورید، خواه لباس کار ساده باشد یا لباس کار ایمنی، باید فوراً آن را عوض کنید. این کار همچنین برای جلوگیری از ورود آلودگی به داخل خانه کمک می کند؛ مطمئن شوید که لباس کار خود را فقط در محل کار بپوشید زیرا برای چنین هدفی در نظر گرفته شده است.


2- مراقب آلودگی های محیط اطراف خود باشید.

همانطور که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، این حتی در مورد لباس کار نیز قابل اجرا خواهد بود؛ به این معنی که شما باید تلاش بیشتری برای کاهش احتمال جذب کثیفی و سایر مواردی که می تواند برای لباس کار شما مضر باشد، انجام دهید. به عنوان مثال قهوه و جوهر، برخی از شایع ترین دلایل ایجاد لکه روی لباس کار اداری هستند که باید در زمان خوردن چای و قهوه بیشتر احتیاط کنید و خودکار و هر چیزی که لباس کار شما را مستعد کثیفی می کند را از آن دور نگه دارید.


3- لباس کار خود را به طور منظم بشویید.

این منطقی ترین کاریست که باید انجام دهید اگر می خواهید لباس کارتان دوام بیشتری داشته باشد. با گذشت زمان، کثیفی می تواند سفت شود و به لباس بچسبد، این تمیزی لباس را دشوارتر می کند، بنابراین قبل از اینکه با لکه های چسبیده مراجه شوید، شستشوی منظم را برنامه ریزی کنید. برای شستن لباس ها به خصوص لباس کار، حتما لباس های سفید را از لباس های رنگی و مشکی جدا کنید، این باعث می شود تا رنگ لباس های دیگر به لباسکار روشن پس ندهد و رنگ آنها شفاف باقی بماند. هنگام شستن لباس کار، بهتر است از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب گرم ممکن است لباس را چروک کند یا بعدا باعث تغییر رنگ شود؛ همچنین به هیچ عنوان از سفید کننده استفاده نکنید.


4- به دستورالعمل های تولید کننده دقت کنید.

همه لباسکار ها یکسان تولید نمی شوند، برای اطمینان از اینکه اقدامات درستی را در مراقبت از لباس کارتان انجام می دهید، از دستورالعمل هایی که تولیدکننده روی لباس درج کرده پیروی کنید. بیشتر اوقات، این دستورالعمل ها روی برچسب کوچکی پشت لباس مشاهده داده می شوند؛ به عنوان مثال، مواردی وجود دارند که به جای شستن در ماشین لباسشویی، باید با دست شسته شوند. اگر روش صحیح شستشو را رعایت نکنید، احتمال جمع شدن یا شل شدن پارچه لباس کار زیاد است.


نکاتی برای نگهداری از لباس کار


5- خشک کردن لباس کار نیز به اندازه شستن آن اهمیت دارد.

جدا از شستشوی مناسب، خشک کردن لباس کار به روش صحیح نیز مهم است، این امر به ویژه در مورد لباس کار ایمنی مقاوم در برابر آتش بیشتر صدق می کند. برای حفظ شکل مناسب لباس آن باید در دمایی که از 100 درجه سانتی گراد تجاوز نمی کند خشک کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که برخی از پارچه ها در هنگام خشک شدن با دمای بالا می توانند جمع شوند. در صورتی که میخواهید از خشک کن برای خشک کردن لباس کار استفاده کنید آن را روی کمترین حرارت قرار دهید و اگر میخواهید لباستان را در هوای آزاد خشک کنید، آن را در برابر تابش مستقیم خورشید قرار ندهید.


6- به لباس کار خود استراحت دهید.

به خصوص اگر لباس کار فرم استفاده می کنید، قبل از پوشیدن مجدد باید زمانی را به آن استراحت دهید؛ با دادن زمان به لباس کار برای استراحت، حتی با گذشت سال ها در بهترین شکل خود باقی می ماند؛ همچنین شستشوی مکرر می تواند به ظاهر و کیفیت پارچه آسیب وارد کند. بنابراین بهترین انتخاب این است که دو یا سه دست لباس کار داشته باشید و آنها را به صورت متوالی استفاده کنید. برای نگهداری لباس کار خود بهتر است آنها را تا کرده و در کمد قرار دهید، آویزان کردن لباس نیز می تواند گزینه خوبی باشد اما سنگینی بعضی از آنها مانند لباس کار صنعتی باعث کشش و کاهش طول عمر آنها می شود.


7- مشکل لباس کار خود را برطرف کنید.

زمینه های مختلفی وجود دارد که ممکن است لباس کار در آنها به مشکل بخورد، برخی از آنها به شکلی جدی هستند که نیاز به تعویض لباس کار جدید دارید، اما برخی دیگر قابل تعمیر هستند. برای افزایش طول عمر لباس کار می توانید مشکلاتی مانند خرابی زیپ یا دکمه، سوراخ و پارگی های کوچک و خرابی های از این دست که مسئله ایمنی برایتان ایجاد نمیکنند را توسط یک خیاط حرفه ای برطرف کنید.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید