ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

مزایای لباس کار برای شرکت ها و مشتریان


بسیاری از مشاغل دارای کد لباس یا لباس کار فرم مشخصی هستند، نمی توان انتظار داشت که یک وکیل با شلوارک و دمپایی در دادگاه حاضر شود یا یک لوله کش کار خود را با کت و شلوار انجام دهد. اغلب، انواع لباس کار بیانگر کسب و کار و خدمات یا محصولاتی که سازمان یا شرکت ارائه می کند می باشد، به عبارت دیگر لباس کاری که کارمندان می پوشند، نشانه ای برای مشتریان از کاریست که شرکت انجام می دهد.

وقتی صحبت از لباس مناسب در محل کار می شود، تهیه لباس کار جدید و به روز مهم است؛ استفاده از لباس کار زیبا و جدید تنها برای روی مد بودن نیست، کارکنان شایستگی بسیار بیشتری از لباس های غیر قابل انعطاف، جعبه ای و ناراحت کننده را دارند. لباسکار هایی که برای سال های متمادی به عنوان استاندارد شناخته می شدند، در طول زمان تغییر کرده اند؛ رضایت کارکنان و انگیزه برای عملکرد بهتر تنها دو دلیل است که چرا باید گزینه های جدیدی را برای لباس کار با کیفیت بالا در نظر بگیرید.


اهمیت استفاده از لباس کار

راه های زیادی وجود دارد که لباس کار می تواند عملکرد کارکنان را بهبود بخشد؛ این می تواند روحیه آنها را تقویت کند و به کارکنان احساس اجتماعی بودن و تعلق به یک گروه بدهد. لباس کار مناسب می تواند به حفظ سطح نگهداشت کارکنان کمک کند و ظاهر حرفه ای تری برای کسب و کار و شرکت شما ایجاد کند. مهمترین دلیل اهمیت استفاده از لباس کار برای کارکنان حفظ امنیت و سلامت جان آنها می باشد، به خصوص برای افرادی که در محیط های صنعتی و فنی مشغول به کار هستند. ایمنی که توسط لباس کار برای کارکنان ایجاد می شود شامل حفظ آنها از سرما و گرما، آتش و احتمال برق گرفتگی، مواد شیمیایی یا سایر خطراتی که در محیط های کار وجود دارد، می باشد.

با وجود تمام مزایای گفته شده که لباس کار برای کارکنان دارد، استفاده از لباس فرم به صورت مستقیم بر مشتریان نیز تاثیر خواهد گذاشت؛ در واقع لباس کار خوب می تواند به تعامل بین کارکنان و مشتریان کمک کند.


مزایای لباس کار


تعامل با مشتری چیست؟

به زبان ساده تعامل با مشتری، سطح ارتباط بین یک سازمان و مشتریانش است؛ با این حال اشکال آن و روش اندازه گیری آن می تواند از بخش به بخش و در نقاط تماس مختلف نسبت به هم متفاوت باشد. بنابراین، وقتی در نظر می گیریم که چگونه می توان از طریق لباس کار کارکنان مشارکت مشتری را هدایت کرد، پاسخ بسیاز زیاد خواهد بود. قبل از انتخاب لباس کار یک شرکت یا سازمان، باید در نظر بگیرید که کارمندان چه نوع تعاملی با مشتری خواهند داشت، این می تواند شامل اهداف اصلی سازمان باشد یا می تواند به یک کمپین یا همایش کوتاه مدت یا راه اندازی محصول کمک کند. ممکن است تعامل چهره به چهره بین مشتریان و کارکنان خود داشته باشید، در این صورت اهمیت استفاده از لباس کار مناسب بسیار بیشتر خود را نشان می دهد.


مزایای لباس کار برای شرکت ها و مشتریان

در حالی که کارکنان کسانی هستند که لباس کار می پوشند، در نهایت این مشتریان هستند که بیشترین سود را از این لباس خواهند برد. با داشتن نیروی کار حرفه ای، می توان تجربه ای عالی برای مشتریان فراهم کرد که بارها و بارها به شرکت شما مراجعه کنند. در واقع خرید لباس کار مناسب به نفع شرکت، کارکنان و مشتریان می باشد، اما مزایای لباس کار برای مشتریان چه هستند؟

1. مشتریان می دانند با چه کسی صحبت کنند.

اگر نقش ها، بخش ها یا مهارت های زیادی در شرکت خود دارید، می توانید لباس کار با رنگ ها یا طرح های مختلف برای هر بخش و هر تخصص در نظر بگیرید. این روش در حال حاضر در بسیاری از مشاغل استفاده می شود مانند شرکت های هواپیمایی، فروشگاه های زنجیره ای، باغ وحش ها، موزه ها، و سایت های ساخت و ساز و غیره. همچنین علائم روی لباس کار می تواند نشان دهد که مشتریان با چه کدام یک از کارکنان می توانند صحبت کنند، این می تواند به سرعت بخشیدن به خدمات رسانی به مشتریان کمک کند و اطمینان حاصل کند که اطلاعات صحیح در اولین بار به مشتریان داده می شود. مشتریان احساس رضایت بیشتری خواهند کرد و اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.


2. لباس کار فرم می تواند به مشتریان در یافتن کارکنان کمک کند.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که مشتریان اغلب با آن روبرو هستند، این است که نمی توانند یکی از کارکنان را پیدا کنند، این به این دلیل است که اگر آنها لباس روزانه به تن داشته باشند در بین مردم قابل شناسایی نیستند، اینجاست که لباس کار فرم می تواند بسیار مفید باشد. اگر درست طراحی شود، می تواند به تمایز کارکنان از سایر حضار در محیط کمک کند و بنابراین به مشتریان این امکان را می دهد بلافاصله کارکنان را تشخیص دهند.

به علاوه، این سؤال ناخوشایند "ببخشید، شما اینجا کار می کنید؟" که از سایر مشتریان پرسیده می شود را از بین می برد. همچنین استفاده از لباس کار یا حتی یک پیراهن فرم به سایر کارکنان این امکان را می دهد که در مواقعی که نیاز به پشتیبانی دارند، یکدیگر را در محیط های بسیار شلوغ به سرعت پیدا کنند.


مزایای لباس کار برای شرکت ها و مشتریان


3. لباس کار می تواند به مشتریان کمک کند خدماتی را شایسته آن هستند دریافت کنند.

هنگامی که کارکنان از پوشیدن یونیفرم خود احساس خوبی داشته باشند، خدمات بهتری به مشتریان ارائه خواهند کرد. بنابراین مشتریان از تعاملاتی که با آن شرکت دارند رضایت بیشتری خواهند داشت. این می تواند بسیار مفید باشد زیرا به این معنیست که آنها بیشتر از شما خرید می کنند و همچنین بیشتر در مورد برند شما با دیگران صحبت می کنند.


مزایای لباس کار برای شرکت ها:

•         آگاهی: لباس کار مناسب دارای نماد یا برند شرکت می باشد که به افزایش شناخت برند کمک می کند. کارمندان حرفه ای و بخشی از یک تیم متحد به نظر می رسند، علاوه بر این با نشان دادن لوگو و رنگ سازمانی مجموعه ، هر بار که شخصی با کارمندی تعامل می کند، تأثیرات مثبتی بر او ایجاد می کند.

•         تیم سازی: با استفاده از لباس کار فرم کارگران و کارمندان احساس قوی تری از روحیه تیمی و بخشی از مجموعه بودن خواهند داشت.

•         تاثیرگذاری: لباس کار دارای برند و لوگو بر مشتریان تأثیر می گذارد، حرفه ای بودن و حس اعتماد را منتقل می کند.

•         مقرون به صرفه بودن: با استفاده از لباس کار فرم، کارمندان نیازی ندارند که برای لباس های کاری خود مداوماً خرج کنند و همچنین نیازی به صرف زمان زیادی برای برنامه ریزی لباس ندارند. در نتیجه تمایل بیشتری برای صرف زمان در محل کار دارند و رضایت آنها از شرکتشان بیشتر خواهد بود.

•         بهره وری: برخی تحقیقات نشان داده اند که لباس کار فرم باعث افزایش بهره وری کارمندان می شود، پوشیدن لباس کار اداری یا صنعتی به صورت یکدست باعث ایجاد غرور و تمایل به انجام بهترین کار از هر کارمند می شود.

•         برابری: وقتی همه کارمندان لباس های یکسان می پوشند، در محیط کار احساس برابری بیشتری می کنند، وضعیت اقتصادی و یا اجتماعی با لباس آنها مشخص نخواهد شد.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید