ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

برای خرید لباس کار به چه نکاتی باید توجه کرد؟


استفاده از لباس کار در محیط های مختلف کاری یکی از پر اهمیت ترین مسائل می باشد و می بایست برای انتخاب و خرید لباس کار مناسب دقت نمود. طی شرایط کاری مختلف هر فردی با حوادثی ممکن است دست و پنجه نرم کند که در صورت به وقوع پیوستن آن این لباسکار است که جان افراد را در برابر خطرات نجات می دهد. علاوه بر این به جز مسئله حفظ جان ، پوشش یکدست و استفاده از لباس فرم مشخص در محیط کار سبب یکپارچگی و نظم بیشتر به آن محیط می شود. اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که در هنگام خرید لباس کار به چه نکاتی باید توجه کرد تا خریدی مناسب را انجام داد؟در این مقاله به بررسی و چگونگی انتخاب لباس کار مناسب می پردازیم.


ما در هنگام انجام هر فعالیت مختلفی در طول شبانه روز به لباس متناسب با آن کار احتیاج داریم. به طور مثال برای انجام ورزش و پیاده روی از لباس ورزشی ، برای رفتن به مهمانی و یا انجام کارهای اداری از لباس رسمی و... استفاده می نماییم. به منظور کار در محیط هایی همچون محیط های صنعتی و... نیز می بایست از لباسی با ویژگی های محیطی آن کار استفاده نمود . به همین علت خرید لباسکار یکی از مهم ترین مسائلی است که به آن باید توجه نمود.

خرید لباس کار


نکات خرید لباس کار

نکاتی که در این قسمت گفته می شود جز مهم ترین مواردی است که می بایست جهت خرید لباس کار به آن دقت نمود:

✔ سایز لباس کار

✔ خرید تجهیزات در کنار لباسکار

✔ جنس پارچه (وزن ، نوع پارچه و...)

✔ رنگ لباس کار

✔ کیفیت تولید لباس کار

✔ دوخت لباس کار


1.انتخاب لباس کار بر اساس سایز بدن

راحتی هر فرد در لباسی که بر تن می کند متفاوت است. اولین نکته در هنگام خرید لباس کار راحت بودن در آن لباس است. ممکن است شما در لباس های آزادتر فرد احساس راحتی بیشتری کند و برای انجام این کار می بایست سایز بزرگتری را جهت خرید انتخاب نماید. البته خرید لباس کار آزاد تر منوط به نوع حرفه شما بوده و در برخی از مشاغل خرید لباس کار گشاد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. همچنین خرید لباسکار با سایز کوچکتر و جذب نیز می تواند سبب محدودیت در انجام کار شما شود و راندمان کیفیت کار شما را پایین آورد.


بنابراین با توجه به نکات گفته شده و بر اساس شرایط کاری خود اقدام به خرید لباس کار با سایر متناسب خود نمایید.


2.تجهیزات لباس کار

بسته به شرایط کاری خود شما علاوه بر لباس کار به کفش ایمنی ، کلاه ایمنی ، عینک مخصوص کار و... نیز احتیاج خواهید داشت که می بایست در صورت نیاز اقدام به خرید آن ها در کنار لباس کار خود نمایید. علاوه بر این بهتر است بسته به شرایط محیطی ست تابستانی و زمستانی را به صورت مجزا خریداری نموده تا در فصول مختلف بتوانید از آن ها استفاده نمایید.


3.دقت در جنس پارچه

پارچه لباس کار از نظر راحتی و شست و شوی آن می بایست دارای جنس مناسبی باشد و خرید لباس کار با پارچه هایی از جنس نا مناسب طول عمر کمتری را خواهد داشت و در اثر شست و شو کیفیت اولیه خود را از دست خواهد داد. علاوه بر این در هنگام خرید لباسکار می بایست بر اساس شغل خود اقدام به انتخاب پارچه مناسب لباس کار نموده تا علاوه بر ایمنی فرد در آن احساس راحتی داشته باشد. به طور مثال پارچه مورد استفاده در محیط هایی که فرد در معرض مستقیم شعله های آتش است همچون آتش نشان ها علاوه بر تهویه مناسب هوا می بایست مقاوم در برابر سوختن باشد.

در محیط هایی که فرد در معرض خطرات برق گرفتگی قرار دارد می بایست از پارچه هایی از جنس غیر رسانا استفاده نماید و در تولید لباس کار چنین افرادی می بایست از وجود هرگونه اجسام فلزی اجتناب گردد( اجسام فلزی همچون زیپ و...)

لباسکار


4.رنگ لباس کار

بر اساس شرایطی که فرد در آن مشغول به کار است رنگ لباس نیز اهمیت خواهد داشت. بنابراین هنگام خرید لباس کار بر اساس اینکه آیا کار شما در تاریکی شب است و یا نیاز به رنگ های شبرنگ در آن است باید انتخاب گردد.لباس کار آتش نشان ها ، پاکبانان شهرداری ، پلیس و ... می بایست با رنگ های شب رنگ تولید شود.


5.کیفیت تولید لباس کار

به علت شرایط ویژه ای که از لباس کار استفاده می شود می بایست دارای استانداردهای لازم و کیفیت بالا باشد. با توجه به این که این نوع پوشش در برخی مشاغل رابطه مستقیمی با جان افراد دارد ، خرید لباس کار با کیفیت و استاندارد از نکات بسیار مهمی می باشد که افراد باید به آن توجه نمایند. بنابراین خرید لباس کار خود را حتما از شرکت های معتبر انجام دهید.


6.دوخت پارچه لباس کار

لباس کار می بایست دارای دوخت های متناسب با لباس و مقاوم در برابر پارگی و آسیب باشد. همچنین بر اساس شرایطی که افراد از آن استفاده می نمایند و احتمال آسیب به لباس است می بایست مقاومت بالاتری داشته باشند تا بتوان از آن در طولانی مدت استفاده نمود.


شرکت آسان پوش با سال ها تجربه در زمینه تولید لباس کار در انواع مدل ها با استفاده از استانداردهای روز دنیا یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که قصد خرید لباس کار برای مشاغل خود را دارند. جهت خرید و مشاوره در خصوص مدل ها و قیمت لباس کار می توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید