ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

چه زمانی اقدام به تعویض لباس کار خود نماییم؟


پوشش لباس کار تمیز و با کیفیت در محیط کار توسط کارکنان سبب افزایش راندمان کار و جلوه بهتر محیط کار شما می شود. اما با توجه به شرایط محیطی و انجام کارهایی که توسط کارکنان با توجه به حرفه خود صورت می گیرد، با گذشت زمان لباس کار ظاهر اولیه خود را از دست داده و دچار مشکلاتی می شود؛ در این هنگام می بایست اقدام به خرید لباس کار جدید نمود. تصور این که تنها هنگامی که لباس کار غیر قابل استفاده بوده می بایست اقدام به خرید لباس کار جدید نمود که کاملا غلط است و پرسنل یک مجموعه همواره می بایست از یک دست لباس کار مرتب و سالم استفاده نمایند. در این مقاله قصد بررسی این موضوع را داریم که بهترین زمان تعویض لباس کار چه زمانی می باشد؟


اهمیت استفاده از لباس کار در درجه اول به دلیل جلوگیری از خطرات و آسیب های احتمالی در محیط کار برای افراد است. در صورتی که لباس کار شما دچار آسیب دیدگی شده باشد، امکان این وجود دارد که لباس شما دیگر نتواند شما را در برابر آسیب ها مصون نگه دارد. علاوه بر این پوشیدن لباس کار تمیز و مرتب سبب افزایش کیفیت کار افراد و روحیه کار گروهی آن ها شود، بنابراین تعویض و خرید لباس کار جدید توسط کارفرمایان می بایست در اولویت قرار گیرد.

خرید لباس کار


چه زمانی اقدام به تعویض لباس کار کرد؟

بیشترین مشکلاتی که در لباس کار صنعتی به وجود می آید ایجاد آلودگی هایی که پاک نمی شوند، پارگی و سوختگی و... می باشد، در صورت بروز هرگونه از این مسائل می بایست اقدام به تعویض لباس کار و خرید لباسکار جدید نمود. در محیط های اداری که پوشیدن لباس کار الزامی است فرسودگی لباس بر اساس شرایط آب و هوایی یا گذشت زمان جلوه آن را تغییر می دهد. این موضوع ممکن است رنگ لباس کار اداری را دچار تغییر کرده و یا لباس دچار پوسیدگی شود که نیاز به خرید لباس کار جدید در این زمان می باشد. البته در زمان هایی هم بدون وجود علائم ظاهری می بایست اقدام به تهیه مجدد لباس کار نمود.

به طور مثال در صورت درج آرم شرکت یا سازمان بر روی لباس کار و تغییر نام می بایست اقدام به خرید لباس کار جدید نمود؛ همچنین در صورت ایجاد دید مثبت بصری برند خود می بایست هر از چند گاهی اقدام به تهیه لباس کار های جدید برای کارکنان نمود.


خرید لباس کار جدید با تغییرات فصل

با تغییر فصل نیز می بایست لباس کار افراد تغییر کند تا افراد را در برابر شرایط آب و هوایی حفظ نماید. به طور مثال خرید کاپشن مهندسی برای افرادی که در محیط های صنعتی و در آب و هوای سرد مشغول به کار هستند (لباس کار زمستانی) یکی از اولویت ها می باشد. اما همین افراد در فصول گرم سال می توانند از لباس کار یکسره و یا سایر مدل های لباس کار استفاده نمایند؛ برای خرید لباس کار نظامی نیز همین شرایط پابرجا می باشد.


تغییر لباس کار بر اساس ترند سال

یکی دیگر از مسائلی که در شرکت ها و سازمان ها تاثیر مثبت دارد، به روز بودن آن ها می باشد. به روز بودن نیز در لباس کار کارکنان نیز دخیل بوده و با تغییر ترند سال می بایست اقدام به خرید لباس کار بر اساس شرایط روز نمود، این موضوع در رقابت برند ها تاثیر زیادی داشته و جزء عوامل مهم محسوب می شود.


در صنایع چه زمانی باید لباس کار را تعویض کرد؟

برای خرید لباس کار صنعتی می بایست به زمان تعویض آن هم دقت کرد. لباس کارکنان در محیط های صنعتی زودتر از سایر محیط ها دچار آسیب می شود، مشتریان چنین صنایعی در بازدید های حضوری خود ، پوشش لباس کار تمیز و مرتب را در اولویت قرار می دهند و بازخورد مثبتی را برای ایجاد قرارداد ها رقم می زند. بنابراین تعویض به موقع و خرید لباس کار جدید در چنین محیط هایی اگر چه هزینه بر می باشد اما بازخورد بالایی از دید مشتری خواهد داشت. بنابراین بهتر است هر 6 ماه یکبار در چنین محیط هایی اقدام به خرید لباس کار جدید نمود.

لباس کار


استفاده اصولی و صحیح از لباس کار

به دلیل هزینه بر بودن خرید زود به زود لباس کار اداری یا صنعتی برای پرسنل ، راهکار هایی جهت جلوگیری از آسیب زود هنگام لباس کار وجود دارد که این راه کار ها عبارتند از:

• انتخاب صحیح لباس کار بر اساس شرایط محیطی و کاری افراد.

• اجتناب از شست و شوی زیاد لباس کار که سبب پوسیدگی و رنگ رفتگی آن می شود.

• شست و شوی لباس کار با دمای مناسب و بر اساس نوع پارچه به کار رفته در آن.

• جلوگیری از برخورد مواد شیمیایی یا دیگر موادی که سبب آسیب به لباس کار می شود.

• برخورد نور مستقیم آفتاب به لباس کار سبب ایجاد آسیب به آن می شود، پس تا جای ممکن لباس کار را از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید.

• آب و هوای مرطوب و دمای زیاد سبب آسیب به لباس کار شده و در صورتی که می توان از این موضوع جلوگیری کرد ، لباس کار دیرتر آسیب خواهد دید.


حال که با زمان مناسب تعویض و خرید لباس کار آشنا شدید، می توانید با بهره گیری از این موارد ، اقدام به خرید لباس کار مناسب پرسنل خود نمایید. انتخاب یک لباس کار با کیفیت توسط شرکت های فروش لباس کار معتبر از مهم ترین نکات برای عدم تعویض زود هنگام آن می باشد. بنابراین اگر قصد خرید لباس کار برای شرکت ، سازمان و یا صنایع خود را داشته باشید می توانید از شرکت آسان پوش بهترین و با کیفیت ترین مدل های لباس کار را تهیه و خریداری نمایید.


اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید