ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

پارچه لباس کار آسان تکس


همانطور که میدانید لباس کار به دلیل اینکه در ساعات طولانی توسط نیروی کار استفاده میشود لازم است که دارای ویژگی های مختلفی مانند راحتی، زیبایی، کارایی بالا و… باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند که لباس کار تنها برای مشاغلیست که لباس آنها در معرض آسیب می باشد، اما به عنوان مثال لباسکار اداری نیز یکی از واجبات شغل کارمندی است تا علاوه بر جلوگیری از فرسودگی لباس های شخصی فرد، باعث ایجاد برندینگ یک شرکت شود. پارچه لباس کار 70 30 یکی از انواعیست که در زمان خرید لباس کار حتما از سمت فروشنده به عنوان بهترین انتخاب برای شما گوشزد می شود. علاوه بر مواردی که گفته شد جنس پارچه لباس کار می تواند در ایمنی آن موثر باشد، ویژگی هایی مانند مقاوم بودن در برابر سوختگی، انعطاف پذیری و بسیاری دیگر از مهمترین مواردی است که می تواند به خوبی اهمیت جنس پارچه لباس کار را نشان دهد.



جنس لباس کار

با توجه به نوع حرفه و شغل جنس پارچه لباس کار می تواند از پارچه های مختلفی باشد، این پارچه ها هم از الیاف طبیعی و هم مصنوعی تشکیل می شوند که متداول ترین آنها پنبه (نخی)، پلی استر، ویسکوز یا ترکیبی از این مواد هستند. نکته مهمی که در انتخاب جنس پارچه لباس کار باید در نظر گرفت، امکان تبادل حرارتی در محیط کار می باشد که در این صورت بهتر است از لباس کار با الیاف طبیعی استفاده شود. در زمان خرید لباس کار برای اداره یا کارگاه باید دقت کنید که لباس شما چه مقدار آلوده خواهد شد و چند بار در هفته نیاز به شستشو دارد، زیرا در صورتی که لباس کار نیاز به شستشوی زیادی داشته و جنس آن نامناسب یا با کیفیت پایین باشد، طول عمر لباس کار بسیار کوتاه خواهد بود. راحتی مساله دیگریست که از جنس پارچه لباس کار نشات میگیرد، لباس های کار معمولا در مدت زمان طولانی بر تن افراد هستند و به همین دلیل باید راحتی را برای او فراهم کنند تا راندمان کاری او نیز افزایش یابد؛ البته سایز و نوع دوخت نیز در مساله راحتی لباس کار تاثیر بالایی دارد. لباس کارهای تولید شده با پارچه های آسان تکس در صورتی که در سایز مناسب انتخاب شوند علاوه بر اینکه راحتی و نرمی بسیاری را فراهم می کنند، به دلیل کیفیت بالا در مراحل تولید و دوخت و همچنین مقاومت خود پارچه، حتی پس از شستشوهای فراوان دوام بسیار خوبی دارند.


پارچه لباس کار آسان تکس 70 30


پارچه لباس کار 70 30 چیست؟

همانطور که گفته شد جنس پارچه لباس کار از پارچه های مختلفی می باشد و یکی از بهترین پارچه ها برای تولید لباس کار پارچه 70 30 است. نام این جنس پارچه به این اشاره دارد که در روند تولید این پارچه از ۷۰% الیاف پنبه و ۳۰% الیاف پلی استر استفاده شده است. از مشخصات بارز پارچه ۷۰ درصد پنبه این است که به هیچ عنوان آبرفت ندارد و در حین شستشو رنگ آن کاملاً ثابت می باشد؛ این پارچه لباس کار در عین تراکم مناسب دارای بافت نرم و لطیف است و در حین استفاده برای پوست افراد ایجاد حساسیت نمی کند، همچنین در برابر اشعه خورشید نیز مقاوم است و در استفاده طولانی مدت در فضای باز کیفیت پارچه چه از بین نمی رود. از دیگر ویژگی های پارچه 30 70 می توان به مقاومت بالای آن در برابر سایش اشاره کرد و همچنین اینکه نیاز به ضدعفونی شدن ندارند و با گذشت زمان گلوله نمی شوند.


انواع پارچه 70 30 برای لباس کار

گرماژ پارچه لباس کار 70 30 بین ۳۰۰ تا ۴۸۰ گرم متفاوت است و با توجه به تراکم بافت پارچه به شکل ساده یا کجراه تغییر پیدا می‌ کند؛ تراکم بافت و ضخامت پارچه وزن یا گرماژ آن را مشخص می کند. پارچه های 70 30 ساده که به نام ترگال شناخته می شود بافتی ساده و مربعی دارد و وزن کمتری نسبت به نوع کجراه دارد. پارچه کجراه هم ضخیم تر از نوع ساده است و به همین دلیل قیمتی نسبتاً بالاتر دارد. پارچه های 70-30 کجراه نسبت به نوع ساده آن استقامت بالاتری دارند، به همین دلیل بیشتر از آن برای تولید لباس کار استفاده می شود و به طور میانگین 360 تا 380 گرم وزن دارند. این نوع پارچه در کنار پارچه های کتان در عین حال که بهترین گزینه از نظر راحتی و مقاومت برای دوخت لباس های کار هستند، بلکه قیمت مناسبی هم دارند.

البته لازم به ذکر است که پارچه های کجراه ترکیب الیاف پنبه و پلی استر به صورت ترکیبی از درصدهای مختلفی از این دو ماده تولید می شوند، اما با توجه به ویژگی های آنها از جمله وزن، استقامت و راحتی پارچه 70 درصد پنبه بهترین انتخاب برای لباس کار می باشد.


کاربردهای پارچه لباسکار 70-30 در کجاست؟

این نوع پارچه ها بیشتر برای تولید انواع لباس کار صنعتی که در محیط های گرم قرار دارند یا با آتش سر و کار دارند، استفاده می شود؛ زیرا این مشاغل به دلیل خطراتی که در حین کار برای آنها وجود دارد، نیاز به پارچه ای با وزن کم اما مقاومت بالا دارند. البته در بسیاری از شرایط متفاوت برای تولید لباس کار بیمارستان ها یا شرکت ها و حتی لباس فرم مدارس نیز از پارچه لباس کار 70 30 یا پارچه ترگال با درصدهای متفاوتی از پنبه استفاده می شود.


پارچه لباس کار 70 30


برخی از کاربردهای مهم پارچه لباس کار 70 30 عبارتند از:

•         از این پارچه برای تهیه و دوخت لباس جوشکاری استفاده می شود.

•         پارچه 30 70 برای دوخت لباس کارکنان سایت های گازی و نفت مورد استفاده قرار می گیرد.

•         پارچه 70 درصد پنبه پرکاربرد در تهیه لباس افراد فعال در پالایشگاه ها است.

•         این پارچه مناسب برای تهیه و دوخت لباس سنگ برها می باشد.

•         پارچه لباس کار 70 30 برای تهیه لباس اداری کارمندان آقا و خانم استفاده می شود.


آسان تکس تولید کننده بهترین پارچه لباس کار

پارچه های لباس کار آسان تکس، انواع مختلفی دارد که پارچه 70 30 یکی از رایج ترین آنهاست. به دلیل کاربرد زیادی که این نوع پارچه ها در تولید انواع لباس کار دارند، مجموعه آسان تکس اقدام به تولید پارچه های 70 30 با کیفیت بسیار بالا کرده است. پارچه لباس کار آسان تکس در کنار کیفیت بالا، ویژگی های خاصی برای افزایش راحتی دارد، یکی از این ویژگی ها، قابلیت تنفس پذیری می باشد، به این معنی که به دلیل به کار گیری درصد مناسبی از پنبه در تولید پارچه، امکان عبور هوا از آن وجود دارد که از تعرق کارکنان جلوگیری می کند. ویژگی دیگر پارچه های لباس کار آسان تکس مقاومت بالا و دوام آنهاست که باعث می شود لباس کار مدت زمان طولانی تری عمر کند و همچنین با انجام کارهای فنی و استفاده در محیط های صنعتی به راحتی پاره و فرسوده نشود. با توجه به تمام شرایط گفته شده و همچنین تنوع طرح و رنگ محصولات و قیمت مناسب، می توان گفت مجموعه آسان تکس بهترین پارچه های لباس کار را تولید می کند.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید