ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

نکاتی برای خرید لباس کار راحت


وقتی صحبت از خرید لباس کار می شود، جدای از ایمنی، راحتی و دوام از مهم ترین ویژگی هایی خواهند بود که در ذهن افراد نقش می بندد. پوشیدن لباس کار اداری و صنعتی برای هشت ساعت یا بیشتر در روز نیازمند لباسیست که راحت، ماندگار و مراقبت از آن آسان باشد. اگر با لباسی که می پوشید راحت نیستید، ممکن است حرکات شما را محدود کند، در نهایت تحریک پذیر شوید و مهمتر از آن، بهره وری کمتری خواهید داشت.


اهمیت خرید لباس کار راحت

بیش از اینکه ایمن باشید، لباس کار شما باید راحت باشد، برای دستیابی به این مهم موارد زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. لباس کار راحت می تواند تفاوت های زیادی ایجاد کند، به شما این امکان را می دهد که به راحتی حرکت کنید و در کاری که انجام می دهید بهره وری بیشتری داشته باشید. جنس لباس کار و موادی که کارگران را خشک نگه می دارد و همچنین لباس هایی که به راحتی چروک نمی شوند اهمیت دارند، این عوامل را هنگام خرید لباس کار در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما در طول یک روز کاری طولانی راحت هستند، که در نهایت منجر به کارکنان شادتر با راندمان کاری بالاتر خواهد شد.

اگر می خواهید لباس کار راحتی داشته باشید، اندازه آن مهم ترین نکته خواهد بود؛ همچنین کیفیت متریال و به خصوص پارچه نیز اهمیت دارند،عواملی مانند تهویه و عایق بودن آن نیز باید در نظر گرفته شود تا بتوان راحتی لباس کار را ارزیابی کرد. اگر لباس کار راحتی به تن نداشته باشید، بدیهیست که در نهایت در محل کار بی ثمر خواهید بود؛ به عنوان مثال اگر پیراهن فرم خیلی تنگ به تن کنید، حرکات شما محدود می شود، علاوه بر این اگر هوا خیلی گرم باشد و لباس کار هایی که از پارچه های ضخیم درست شده است بپوشید، عرق کرده و تحریک پذیر خواهید شد.


نکاتی برای خرید لباس کار راحت

1- پارچه مناسب را انتخاب کنید.

اگر لباس کار توسط شرکتتان ارائه نمی شود، به این معنیست که شما در برخی جوانت انتخاب آن آزادی خواهید داشت، یکی از اولین چیزهایی که باید در نظر داشته باشید، جنس پارچه است. بدیهی است که پنبه محبوب ترین انتخاب برای اکثر انواع لباس کار است و این دلیل خوبی دارد، لباس کار از جنس پنبه قابل تنفس و راحت است، به همین دلیل هرگز حرکات شما را محدود نخواهد کرد. همچنین این پارچه مقرون به صرفه است و نگهداری از آن آسان می باشد؛ پس از یک روز کاری طولانی به راحتی در ماشین لباسشویی انداخته می شود. به راحتی می توان لباس کار پنبه ای را سفارشی کرد، این به شکل انواع گلدوزی یا چاپ طرح های به خصوص قابل اجراست، به همین دلیل به عنوان لباس کار فرم کارمندان یک انتخاب رایج است.


نکاتی برای خرید لباس کار راحت


یکی دیگر از انتخاب های خوب برای لباس کار، ترکیبی از پنبه و پلی استر است؛ مهمترین مزیت این جنس پارچه لباس کار این است که در برابر چروک شدن مقاومت می کند و حتی بعد از ساعت ها لباس کار شما تازه و اتو شده به نظر می رسند. گزینه دیگری که ممکن است برای خرید لباس کار در نظر داشته باشید پارچه ضد رطوبت است؛ این نوع پارچه از تعریق کارمندان جلوگیری می کند و آنها را خنک و خشک نگه می دارد؛ لباس کار ضد رطوبت علاوه بر راحتی، گردش هوای بالایی نیز دارد. پلی استر نیز برای لباس کار به خصوص در بخش های فنی گزینه خوبی است و خاصیت جذب رطوبت و همچنین مقاومت در برابر چین و چروک را دارد.


2- رنگ درستی انتخاب کنید.

مطالعات زیادی انجام شده که تأثیر رنگ را بر روان انسان اثبات می کند و از این رو در مورد راحتی اهمیت دارد، اما متاسفانه معمولاً توسط اکثر افراد در زمان خرید لباس کار نادیده گرفته می شود. در حالی که به نظر می رسد لباس کار سیاه و سفید انتخاب پیش فرض مناسبی باشند، انتخاب الگوها و طرح های رنگارنگ تر در واقع می تواند مفید باشد؛ این یکنواختی را کاهش می دهد و می تواند محیط کار خسته کننده را به محیطی پرشور تبدیل کند. علاوه بر اینکه لباس کار رنگی روحیه کارمندان را تقویت می کند، می توانند در ارتباط با مشتریان موثرتر واقع شده و تمایل آنها به برقراری ارتباط را افزایش دهد. بهترین لباس کار برای تابستان و در طول ماه های گرم، دارای رنگ روشن و شاد می باشد زیرا رنگ های تیره و مشکی می تواند به گرمایی که کارکنان احساس می کنند اضافه کند. لباس کار سفید و خیلی روشن نیز انتخاب راحت و مناسبی نیست، زیرا کارمندان پیوسته نگران لکه شدن آن ها و از بین بردن لکه ها خواهند بود.


3- به جزئیات لباس کار دقت کنید.

اگرچه ممکن است لباس کار رسمی مانند کت و شلوار فرم در بسیاری از مشاغل زیبا به نظر برسند، اما ممکن است راحت ترین نوع لباس کار برای خرید نباشند. پیراهن های رسمی به سرعت چروک می شوند و کراوات ها احساس ناخوشایندی دارند؛ برای اینکه راحت ترین حالت را داشته باشید، می توانید از لباس کار پنبه ای که قابلیت تنفس دارد و مخالف با قوانین شرکتتان نیست استفاده کنید.

داشتن موارد اضافی که شرایط را برای کارمند و کارگری که به دنبال خرید لباس کار راحت است، آسان تر می کند نیز اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال خرید پیراهن فرم یا مانتوهای اداری که دارای جیب هستند برای افرادی که در یک اداره مشغول به کارند مناسب است تا بتواند قلم را به راحتی داخل آن قرار دهد. همچنین افزودن پیش بند یا جیب های جانبی به لباس کار می تواند گزینه ای عالی برای کارمندان رستوران ها یا مشاغل خدماتی برای ذخیره ی پول ، ابزار، رسید یا سایر مواردی باشد که ممکن است در طول شیفت به آن نیاز داشته باشند.


خرید لباس کار راحت


4- اندازه خود را در نظر داشته باشید.

هنگام خرید لباس کار باید به سایز خود به طور ویژه توجه کنید، نباید لباس کار را فقط به این دلیل که جذاب به نظر می رسد و ارزان است نخرید. اگر لباس کار انتخابیتان راحت نیست، به دنبال گزینه های دیگر باشید. وقتی لباس کار با سایز نامناسب می پوشید، به خصوص اگر خیلی تنگ باشد، حرکات شما را محدود می کند و در نتیجه می تواند کارایی شما را کاهش دهد.


5- از اکسسوری مناسب استفاده کنید.

ممکن است وسوسه انگیز باشد که با اکسسوری های متنوع یا لوازم جانبی سر کار بروید، زیرا این امر می تواند شما را شیک جلوه دهد، به خصوص برای خانم ها. با این حال برای راحتی بیشتر با لباس کار ، به شدت توصیه می شود که لوازم جانبی و اکسسوری خود را به حداقل برسانید. در همه حال هرگز راحتی لباس کار خود را با زیبایی و مد جایگزین نکنید؛ به عنوان مثال در حالی که یک دستبند یا ساعت فانتزی و بزرگ ممکن است شما را شیک تر نشان دهد، اما اگر در اطراف حرکت کرده و مانع کار شما می شود، چشم پوشی از آن به نفع خودتان خواهد بود.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید