ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

چرا باید برای کارمندانتان لباس کار تهیه کنید؟


معمولاً وقتی کلمه لباس کار را می شنویم، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند، لباسکار صنعتی یا کارگاه های مکانیکی است. اما در حقیقت، لباس کار هر نوع لباسیست که یک کارگر یا کارمند برای انجام کار خود به آن نیاز دارد. وقتی نوبت به دسته بندی لباس کار می رسد، باید محیط کار، بخش کاری و نوع حرفه مورد نظر را در نظر بگیرید؛ اما به طور کلی می توان مواردی مانند کفش ایمنی، لباس شامل جلیقه، شلوار، تی شرت، ژاکت، ماسک و دستکش را بخشی از لباس کار در نظر گرفت.

طبق قانون، کارفرمایان موظفند لباس های محافظ مناسب برای کارکنان خود تهیه کنند، اما آنها ملزم به تهیه لباس فرم و مشابه نیستند. با این حال، لباس کار تضمین می کند که کارکنان یک شرکت نه تنها به عنوان بخشی از سازمان شناخته شوند، بلکه در طول ساعات کاری خود نیز ایمن می مانند. در ادامه نگاهی به چند دلیل می اندازیم که چرا کارفرمایان باید به فکر تهیه لباس های فرم و لباس های محافظ برای کارمندان خود باشند.


چرا باید برای کارمندانتان لباس کار تهیه کنید؟

به عنوان یک کارفرما با خرید لباس کار برای کسب و کار خود می توانید مطمئن شوید که کارکنان شما لباس مناسبی دارند و می توانید سودآوری کسب و کار خود را افزایش دهید. هر کسب و کاری دارای سطحی از نیازهای لباس کار است، اما دلایل این نیاز عبارتند از:

1. ایمن نگه داشتن کارکنان با استفاده از لباس کار

مهمترین دلیل برای خرید لباس کار برای کارکنان هر حرفه ای، اطمینان از محافظت مناسب از آنهاست. برخی از کارکنان نیازهای آشکارتری نسبت به سایرین دارند، برای مثال هر کسی که در یک محیط صنعتی یا پزشکی، آشپزخانه، کارهای جاده ای یا در هر محیط آزادی کار می کند. اما حتی محیط هایی مانند فروشگاه ها و دفاتر اگر دارای بخش کارگاهی یا هر بخشی با احتمال وقوع حادثه باشند، باید الزامات لباس کار ایمنی را داشته باشند.


2. مطابقت با WHS

حرفه شما ممکن است یک استاندارد خاص و اجباری بهداشت و ایمنی محل کار (WHS) برای لباس کار و تجهیزات حفاظتی مورد نیاز برای به حداقل رساندن خطر برای سلامت یا ایمنی کارکنان داشته باشد. این می تواند شامل چکمه، دستکش، لباس با دید بالا (hi-vis) یا بیشتر باشد؛ به عنوان مثال، کارگران جاده شبانه به لباس هایی نیاز دارند که با استاندارد EN ISI 20471 مطابقت داشته باشد. لباس های محافظ یکبار مصرف که تمام یا بخشی از بدن، صورت یا دست ها را می پوشاند، ممکن است نیازهای شما را در حمل و نقل مواد غذایی، پزشکی، فرآوری و موارد دیگر برآورده کند.


دلایل خرید لباس کار


3. ایمنی مراجعین

مشاغلی که مراجعینی دارند که به محیطی می آیند که به دلایل بهداشتی یا دلایل دیگر نیاز به پوشش دارند، جلیقه های ایمنی یدکی و لباس های یکبار مصرف راه حلی ساده برایشان می باشد. تجهیزات حفاظت فردی یکبار مصرف (PPE) مانند عینک ایمنی و گوش گیر نیز می تواند یک راه مقرون به صرفه برای تامین نیازهای بازدیدکنندگان باشد.


4. دوام و کیفیت لباس کار

هر لباس کار مختص تحمل سختی های محل کار مربوطه طراحی شده است، پارچه های این لباس ها به دلیل دوام، قابلیت تنفس و راحتی در کنار پوشیدن در تمام روز انتخاب می شوند. کیفیت پارچه لباس کار صنعتی و کارگاهی نسبت به لباسکار های اداری که نیاز به شست و شوی مداوم ندارند، باید بسیار بیشتر باشد.


5. هماهنگی کارکنان با لباس کار

داشتن یونیفرم برای همه کارکنان به این معنیست که شما می توانید نحوه لباس پوشیدن آنها را بدون اینکه مشمول تفسیر از سلیقه یا بودجه بشوید، کنترل کنید. یک یونیفرم هماهنگ ظاهری منسجم را از کارکنان یک مجموعه ارائه می دهد. برای محل های کار با لباس فرم اجباری، کارفرما باید آن را به صورت رایگان تهیه کند یا برای خرید لباس کمک هزینه ای در نظر بگیرد. خرید از طرف کارکنان تضمین می کند که لباس مناسب است و جایگزین ارزان تر و با کیفیت پایین تر نیست و می تواند بر اساس حجم، قدرت خرید بهتری داشته باشد.

6. کمک به مشتریان در شناسایی کارکنان و تبلیغات

وقتی بتوان سمت کارکنان را به سرعت و به آسانی شناسایی کرد، مشتریان را آسوده می سازد و آنها را برای نزدیک شدن به فرد مناسب راحت تر میکند، همچنین در فروشگاه ها احتمال اینکه یک مشتری مشتری دیگر را به عنوان کارمند اشتباه بگیرد، از بین میرود. با پوشاندن لباس کار یکدست به کارکنان خود آنها بلافاصله قابل تشخیص هستند، همچنین با افزودن لوگوی خود به لباس کار می توانید برند و لوگوی خود را به بسیاری از افراد بشناسانید که یک روش رایگان برای تبلیغات می باشد. تحقیقات نشان داده که لباس کار تبلیغاتی دارای لوگو و مارک به عنوان یک ابزار بازاریابی موثرتر از اینترنت، روزنامه، تلویزیون، رادیو و تبلیغات بیلبورد می باشد؛ علاوه بر کارکنان شما هر کسی که از لباس کار تبلیغاتی شما نیز استفاده می کند یک معرف برند شما می باشد.


خرید لباس کار


7. روحیه تیمی و افزایش عملکرد کارکنان

همانطور که یک لباس هماهنگ برای اعضای یک باشگاه ورزشی حس هویت و تعلق به ارمغان می آورد، لباس کار برای کارمندان نیز روحیه تیمی و فرهنگ شرکتی را در بین همکاران پرورش می دهد. پوشیدن لباس های یکسان به کارگران و کارمندان کمک می کند تا خود را در قالب یک تیم ببینند و برای ارتقاء شرکت تلاش کنند که منجر به موفقیت بیشتر برای شرکت و همچنین افزایش وفاداری کارکنان می شود.

با ارائه یک لباس یکدست به عنوان لباس کار اداری برای کارکنان یا لباس کار صنعتی برای کارگران خود می توانید کارایی، مهارت های تصمیم گیری و رفتار آنها را بهبود ببخشید. حذف نیاز به انتخاب لباس برای پوشیدن باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود و به آنها کمک می کند تا تصمیم گیرندگان بهتری باشند.


8. بهبود ادراک و سود

اولین برداشت مهم است؛ و روشی که تیم کارمندان خود را نشان می دهید، بلافاصله و شاید به طور دائمی، در ذهن هر کسی که با کسب و کار شما سروکار دارد، ثبت می شود. انتظارات مشتریان در مورد سطح خدماتی که دریافت خواهند کرد یا حرفه ای بودن شرکتی که با آن مواجهند، تحت تأثیر نحوه لباس پوشیدن کارکنانش می باشد. با سرمایه گذاری بر روی لباس کارکنان با کیفیت و ثابت می توانید ادراکات داخلی و خارجی شرکت خود را کنترل کنید و حتی سود را بهبود بخشید. شما همچنین می توانید اعتبار و صلاحیت را با نحوه لباس پوشیدن نشان دهید، و پوشیدن لباس کار را برای کارکنان اجباری کنید.


9. لباس کار فصلی

علاوه بر لباس کار هایی که کارکنان یک مجموعه برای استفاده روزانه می پوشند، ممکن است نیاز به حضور تعداد یا تمامی آنها در محل دیگری مانند نمایشگاه ها باشد. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای مناسبت های خاص یا برای حضور در مکان های دیگر لباس کار مخصوصی طراحی و تهیه می کنند. عامل دیگری که می تواند باعث تغییر در نوع لباس کار شود، محیط کار و تاثیر آب و هوا می باشد، بسیاری از مشاغل به دلیل محیط کاری آزاد نیاز به لباس کار مخصوص محیط های سرد یا گرم دارند که به نام های لباس کار زمستانی و تابستانی شناخته می شوند. این لباس های کار علاوه بر اینکه ایمنی افراد را در آب و هوای سخت فراهم می کنند، همچنین باعث افزایش تمرکز آنها در کار می شود زیرا گرما و سرمای شدید عامل مهمی برای حواس پرتی می باشد.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید