ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

لباس کار برقکاری چه ویژگی هایی دارد؟


لباس کار شما کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید بیشترین بهره را از شغل خود ببرید؛ صرف نظر از اینکه چه کاری انجام می دهید، باید در مورد لباس کاری که میپوشید دقت کنید، زیرا نه تنها بر بهره وری شما، بلکه بر ایمنی شما در محل کار نیز تأثیر می گذارد.

اگر به عنوان یک برقکار کار می کنید، باید در مورد نوع مناسب لباس کار در محیط شغلیتان اطلاع داشته باشید؛ به طور خاص، لباس کار برقکاری شما باید بتواند از صدمات ناشی از ولتاژ بالا و سایر مشکلات مربوط به برق جلوگیری کند. در گذشته، حتی برخی از برقکاران به دلیل نداشتن تجهیزات محافظ جان خود را از دست داده اند، که این امر باعث می شود مجهز بودن کامل با محافظت مناسب حتی توسط لبای برقکاری اهمیت بیشتری برای آنها پیدا کند.


لباس کار برقکاری

شغل برقکاری شامل خطرات شغلی زیادیست که در کارهای روزمره این شغل احتمال رخ دادن آنها وجود دارد؛ به همین دلیل لباس کار برقکاران به طوری طراحی شده است تا کاربران را ایمن نگه دارد و از آنها در برابر خطرات حرارتی مرتبط با الکتریسیته محافظت کند. لباس کار برقکاری تضمین می کند که کارکنان همیشه لباس های ایمن و محافظ داشته باشند تا از آنها در برابر خطرات شغلی ناشی از کارهای الکتریکی محافظت کند.

یک برقکار روزانه باید کفش ایمنی، زانوبند، کمربند محکم برای حمل ابزار و لباس کار مناسب فصل بپوشد. برای افزایش ایمنی، یک برقکار همچنین باید به جز لباس کار مخصوص برقکاری ، از سایر لوازم مانند عینک ایمنی، ماسک گرد و غبار و محافظ گوش استفاده کند. داشتن دستکش های لاستیکی عایق شده نیز اهمیت بسیاری دارد، که به برقکار امکان می دهد هنگام نگه داشتن چیزی مانند سیم، جایی که خطر برق گرفتگی زیاد است، محافظت شود.


لباس کار برقکاری


تولیدکنندگان لباس کار صنعتی به خصوص در بخش های الکتریکی باید چالش های صنعت الکترونیک را درک کرده و لباس کار یکسره یا دو تکه ای را برای برقکاران ارائه کنند که با تمام مقررات و استانداردهای جهانی هماهنگ باشد.


لباس کار برقکاری چه ویژگی هایی دارد؟

لباس برقکاری باید راحت، بادوام و قادر به مقاومت در برابر سختی کار در انواع دما و شرایط مختلف باشد. به عنوان یک برقکار شما به لباس کار مخصوص برقکاری با در برابر گرما و شعله و خطرات دیگری که معمولاً با این شغل مرتبط است، نیاز دارید. این نوع لباس کار به گونه ای طراحی شده که احتمال آسیب دیدگی را که می تواند در عرض چند ثانیه اتفاق بیفتد و منجر به فلج شدن یا حتی بدتر از آن مرگ شود، کاهش می دهد. جنس و ماده ای که در لباس کار برقکاری استفاده می شود باعث ارائه بالاترین سطح محافظت از فرد می شود. لباس کار هایی که از جنس نایلون و سایر الیاف مصنوعی تولید شده اند، اصلاً نباید در شغل برقکاری استفاده شوند، زیرا در معرض خطر بالاتر ذوب شدن هستند و در نتیجه باعث آسیب های پوستی به فرد می شوند. لباس کار کتان نیز اگرچه ممکن است راحت به نظر برسند، اما باید از پوشیدن آنها نیز برای مشاغل الکتریکی اجتناب کرد، زیرا می توانند آتش را شعله ور کنند و آسیب ها را بدتر کنند. البته انتخاب لباس نخی شامل، پیراهن، شلوار و تمام لباسهایی که زیر لباس کار می پوشید گزینه مناسبیت، همچنین برخی لباس کارها نیز از جنس پنبه هستند اما توسط ویژگی هایی در برابر شعله مقاوم شده اند.


برای اطمینان، باید میزان عملکرد حرارتی قوس ATPV لباس را در نظر بگیرید که نشان دهنده حداکثر محافظتیست که می توانید از لباس کار برقکاری انتظار داشته باشید؛ رتبه ATPV نباید کمتر از 4 باشد. همچنین باید رتبه HAF یا ضریب کاهش حرارت را در نظر بگیرید، این به این دلیل است که همه لباس هایی که در برابر شعله مقاوم هستند، در برابر حرارت مقاوم نیستند. درصد HAF در لباس کار صنعتی نشان دهنده میزان گرماییست که می توان آن را مسدود کرد.

کار با هر گونه تجهیزات الکتریکی از جمله سیم، ترانسفورماتور، قطع کننده مدار و موارد مشابه خطر شوک را به همراه دارد. هر چه ولتاژ ساطع شده توسط تجهیزات در حال بازرسی یا تعمیر بیشتر باشد، خطر برق گرفتگی بیشتری ممکن است رخ دهد. کلیه کارگران این صنعت باید با پوشیدن لباس کار مخصوص برقکاری با ایمنی الکتریکی از قرار گرفتن در معرض این خطرات جلوگیری کنند تا صدمات ناشی از این حوادث را کاهش دهند.


ویژگی لباس کار برقکاری


راحتی لباس کار برقکاران

برقکارها همیشه در حال حرکت هستند و به لباسی نیاز دارند که بتواند همه کارهایشان را به راحتی انجام دهد؛ به عنوان مثال، لباس برق کاری باید انعطاف پذیرتر و بادوام تر از لباس کار روزمره سایر مشاغل باشد. همچنین بسیاری از برقکاران برای انجام کار خود نیاز به بالا رفتن از نردبان یا مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است دارند و ممکن است زمان نسبتاً طولانی را در موقعیت های سخت بگذرانند، بنابراین لباس کار و کفش ایمنی برقکار باید بادوام، راحت و قابل اعتماد باشند. همچنین برقکاران معمولا در شرایط کاری خود دچار تعریق زیاد می شوند بنابراین لباس کار این حرفه باید گردش هوای مناسبی داشته تا به راحتی آنها بیافزاید، نه اینکه موجب گرمای بیشتر شود. همچنین وجود زیپ، دکمه یا هر بخش فلزی در لباس کار برقکاری احتمال برق گرفتگی را افزایش می دهد بنابراین بهتر است از لوازم پلاستیکی و عایق ادر این لباس ها استفاده شود.

یک لباس کار باکیفیت، زمانی که به درستی از آن مراقبت شود، می تواند سال ها برای شما دوام بیاورد، و جنس لباس کار می تواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت و ماندگاری آن داشته باشد. در حالی که یک لباس کار ضد حرارت سنگین محافظت فوق العاده ای را ارائه می دهد، ممکن است هنگام پوشیدن آن نتوانید به راحتی حرکت کنید. اطمینان حاصل کنید که لباس برقکاری شما بدون اینکه مانع کارتان شود، از شما محافظت می کند؛ همیشه باید بتوانید به راحتی حرکت کنید و باید لباسی بپوشید که در طول روز راحت بماند و سرعت عمل شما را کاهش ندهد.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید