ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

راهنمای خرید لباس کار تابستانی


با توجه به شغلی که دارید استفاده از لباس کار جزئی جدا نشدنی از کارتان می باشد که نوع لباس کار به شغل، شرایط محیط کاری، نظر کارفرما ، قوانین و عرف جامعه و راحتی شخصی خودتان بستگی دارد. اهمیت استفاده از لباس کار هنگامی که کار سخت انجام می دهید، نیاز به ایمنی دارید یا زمانی که در محیط کاری گرم، سرد یا تاریک مشغول هستید مشخص می شود. در طول فصل تابستان، تحمل گرما بسیار سخت است و همچنین فصل زمستان سرمای غیر قابل تحملی را به خصوص برای کارگرانی که در محیط آزاد کار می کنند به همراه دارد، بنابراین استفاده از لباسکار های متناسب با شرایط آب و هوا می تواند مزایای فراوانی ا برایشان به همراه داشته باشد.


لباس کار تابستانی

همانطور که گفته شد پوشیدن لباس کار مناسب در تابستان یکی از نیازهای تمرکز کارگران و کارمندان بر شغلشان می باشد، به خصوص برای کارگرانی که باید کارهای مختلف را به صورت فیزیکی انجام دهند. در این صورت، برای داشتن بالاترین سطح راحتی، که به منزله نشان دادن بهره وری در کار است، نوع مناسب لباس کار ضروری خواهد بود. خواه لباس کار فرم باشد که توسط کارفرمایان ارائه می شود یا لباسکار هایی که کارکنان باید خودشان بخرند، مهم است لباسی را انتخاب کنید که شرایط لازم برای گرمای طاقت فرسا را داشته باشد. بر خلاف لباس کار زمستانی که شرایط راحت تری را برای انتخاب دارد، زیرا می توان چند لایه لباس روی هم پوشید و در صورت نیاز آنها را کم کرد، لباس کار تابستانی تنها در یک انتخاب خلاصه می شود و باید بهترین گزینه را با توجه به شرایط دمایی محیط کارتان انتخاب کنید.


راهنمای خرید لباس کار تابستانی

شرایط آب و هوایی محیط کار به خصوص گرما بر میزان تمرکز و بازدهی کارکنان تاثیر مستقیمی دارد و لباس کار تابستانی مناسب می تواند از خستگی کارمند و کارگر جلوگیری کند. انتخاب لباس کار مناسب در فصل تابستان کار ساده ای نیست و باید چیزی بپوشید که هم در محیط کاری راحت باشید و هم در طول مسیر رفت و آمد شما را خنک نگه دارد. بیشتر مشاغل اداری در دفاتر خود لوازم سرمایشی مناسبی فراهم کرده اند و در نتیجه نیازی به پوشیدن لباس کار با توجه به محیط بیرون ندارد، اما هر کارمندی باید لباس کار اداری خود را به شکلی انتخاب کند که در مسیر رفت و برگشت محل کار نیز احساس راحتی داشته باشد. مهمترین نکاتی که برای خرید لباس کار تابستانی باید به آنها دقت کنید عبارتند از:


لباس کار تابستانی


1- جنس پارچه مناسب برای لباس کار تابستانی

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب لباس کار مناسب برای هر زمانی به خصوص در تابستان و زمستان باید به آن توجه کنید، جنس پارچه لباس کار می باشد. به طور کلی برای خرید لباس کار تابستانی شما باید از انتخاب پارچه های ضخیم دوری کنید زیرا پارچه های ضخیم می توانند گرمای هوا را چند برابر کنند. انتخاب پارچه های نازک تر می تواند گردش هوای بهتر را بهبود ببخشد و به همین دلیل می‌تواند راحتی فردی که آن را پوشیده است، افزایش دهد. البته در هنگام انتخاب پارچه های نازک برای لباس کار باید دقت کنید که دوام و ایمنی لباس به هیچ وجه کاهش نمی یابد، به ویژه برای لباس کار صنعتی.

لباس کار از جنس پنبه می تواند انتخابی مناسب برای فصل تابستان باشد، چرا که خاصیت خنک کنندگی الیاف طبیعی دقیقاً همان چیزیست که به به آن نیاز دارید. لباس کار های نخی نه تنها احساس خنکی می دهند، بلکه قابلیت تنفس داشته و ظاهری شیک و مناسب محیط های کاری نیز دارند. لباسکار های صنعتی و کارگاهی معمولاً از جنس تترون، ترگال، فلامنت کج راه و کتان تولید می شوند که انتخاب بین این پارچه ها و میزان ضخامت آنها بستگی به ایمنی مورد نیاز کارگر دارد. با توجه به نوع کاری که افراد انجام می دهند، میزان تعریق آنها در تابستان زیاد خواهد بود، بنابراین در زمان انتخاب جنس پارچه لباس کار تابستانی باید به میزان جذب رطوبت آن نیز دقت کنند.


2- وزن لباس کار تابستانی

وقتی صحبت از لباس کار ایمنی به میان می آید، اغلب لباس هایی با پارچه های سنگین تر می توانند سطح بالاتری از محافظت را ارائه دهند؛ این اساساً به این دلیل است که آنها ضخیم تر هستند و از مواد قوی تر ساخته شده اند. با این حال، در طول تابستان، چنین لباسکار هایی ممکن است انتخاب جذابی نباشد. وزن زیاد لباس کار، همراه با گرمای شدید، می تواند کسی که آن را به تن کرده را خسته کند و می تواند دلیلی برای ارائه حداقل بهره وری باشد. به همین دلیل بهترین لباس کار تابستانی باید در کنار داشتن شرایط ایمنی مورد نیاز، تا حد امکان سبک باشد.


لباس کار تابستانه


3- رنگ لباس کار می تواند بر جذب گرما تأثیر بگذارد

این یک واقعیت شناخته شده است که رنگ لباسی که می پوشید بر احساس شما تأثیر می گذارد؛ اگر در روزهای آفتابی لباس کار با رنگ های تیره تری بپوشید، احساس گرمای بیشتری خواهید داشت، از سوی دیگر اگر از رنگ های بسیار روشن و زنده استفاده کنید، احساس خنک تری به شما خواهد داد. این اساسا توضیح می دهد که چرا رنگ های تابستانی اغلب روشن هستند. در انتخاب لباس کار مناسب فصل تابستان، رنگ هایی را انتخاب کنید که در میان گرما احساس خنکی بیشتری به شما بدهند.


ویژگی های دیگر لباس کار تابستانی

✓      در صورتی که قوانین شرکت و عرف به شما اجازه می دهد، می توانید از لباس کارهای تابستانی با آستین کوتاه یا بدون آستین، شلوار دوبنده و تیشرت استفاده کنید که از گرم تر شدن شما جلوگیری خواهد کرد.

✓      اینکه لباس کار یکسره یا دو تکه را انتخاب کنید به سلیقه و نوع کارتان بستگی دارد، اما می توانید لباس های نسبتاً گشادتری انتخاب کنید تا خود را خنک تر کنید، البته باید دقت کنید که برای کارتان مانعی ایجاد نکند.

✓      برای اینکه در محیط کار خود احساس گرمای شدید نداشته باشید تنها به لباس کار تابستانی شما بستگی ندارد، کفش، عینک و کلاه ایمنی خود را نیز با توجه به دما انتخاب کنید.

✓      اگر در دفتری کار می کنید که رفت و آمد ارباب رجوع وجود ندارد یا خطری برایتان ایجاد نمی شود، از صندل های باز استفاده کنید.

✓      حتما زمانی را برای استراحت پیدا کنید، در اغلب موارد کارفرمایان به کارکنان خود زمان استراحت سخاوتمندانه ای در طول تابستان می دهند، به خصوص اگر در فضای باز کار می کنند یا مستقیماً در معرض نور خورشید قرار می گیرند.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید