ASANPOOSH WORK WEAR (Since 1980)

چرا نباید لباس کار ارزان بخریم؟


اگر کسب و کار شما تیم بزرگی دارد، صرف هزینه زیادی برای آماده کردن لباس کار جدید برای کارکنانتان می تواند یک کار دلهره آور باشد. گزینه های زیادی برای خرید لباس کار وجود دارد، از جمله گزینه های بسیار ارزان، اما شما نباید فریب این هزینه های ساختگی را بخورید. لباس کار ارزان قیمت شاید مزایایی را به همراه داشته باشد اما در ادامه دلایلی وجود دارد که نشان میدهد چرا شما نباید لباس کار ارزان بخرید.


مزایای خرید لباس کار ارزان

•     پول بیشتری برای خرج کردن برای چیزهای دیگر خواهید داشت.

•     خرید لباس ارزان به شما این امکان را می دهد که از بدهی خلاص شوید.

•     دیگر نگران خرابی و کثیفی لباس های ارزان قیمت خود نخواهید بود.

•     لباس های ارزان به شما آزادی بیشتری می دهد.

•     خرید لباس کار ارزان به شما این امکان را می دهد پول بیشتری برای روز مبادا پس انداز کنید.


معایب خرید لباسکار ارزان

•     مجبور خواهید شد زمان بیشتری را صرف گشتن برای لباس کار مناسب کنید.

•     ممکن است ظاهر زیبا و جذابی نداشته باشید.

•     لباس های ارزان قیمت اغلب در شرایط بد تولید می شوند.

•     لباس کار های ارزان ممکن است دوام نداشته باشند.

•     خرید لباس کار ارزان ممکن است به بسیاری از مغازه های کوچک آسیب برساند.


چرا نباید لباس کار ارزان بخریم؟

همانطور که گفته شد در حالی که خرید لباس کار ارزان مزایایی به همراه دارد، اما مشکلاتی نیز مربوط به این خرید ارزان قیمت وجود دارد. خرج کردن پول برای لباس کار ارزان قیمت بسیار آسان است، اما به ندرت در حین اینکار به تأثیر انتخاب هایمان در کار، ایمنی و چرخه عمر انواع لباس کار در آینده فکر می کنیم. دلایلی که نباید لباس کار ارزان بخریم:


لباس کار ارزان


1-      لباس کار ارزان دوام کافی ندارد.

همه می دانند که لباس های ارزان دوام زیادی ندارند، دلیلی وجود دارد که برچسب قیمت آنها بسیار پایین است. تولیدکنندگانی که لباس کار ارزان تولید می کنند، هرجا که ممکن است دست به کار می شوند و کوتاهی می کنند تا آن قیمت پایین را به شما ارائه دهند. یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند، استفاده از پارچه های ارزان قیمت و کیفیت پایین است که اغلب منجر به فرسودگی هرچه زودتر لباس کار می شود. فرآیند تولید نیز نقش زیادی در طول عمر یک لباس دارد، کارخانه هایی که هدفشان تولید هرچه بیشتر لباس کار در یک بازه زمانی معین است، اغلب جزئیات کوچکی را در مورد فرآیندهای دوخت و برش نادیده میگیرند، این بدان معنیست که لباس های تولیدی سریعتر کهنه به نظر می رسند.

وقتی مردم از یک فروشگاه معتبر تولید لباس کار خرید میکنند، انتظار دارند که لباس هایشان برای چندین سال دوام داشته باشند و اگر غیر از این باشد، مشتریان خود را از دست میدهند. دلیلش این این است که لباس کارها با استاندارد فنی بسیار بالاتری نسبت به لباس های معمولی تولید می شوند، ممکن است که جنس پارچه لباس کار ظریف یا شیک نباشد، اما ساختار آنها متفاوت است. این لباس ها برای دوام و متناسب با نحوه شغل آنها ساخته شده اند تا امکان حرکت در محل کار را فراهم کنند و دارای مواردی مانند میله کشی در نقاط تنش و دوخت دوسوزن برای اطمینان از دوام هستند.


2-      لباس کار ارزان باعث افزایش ضایعات میشود.

می گویند که هر ساله حدود 100 میلیارد لباس در سراسر جهان تولید می شود، این حدود 10 تا 12 مورد برای هر نفر است که تعداد زیادی از آن شامل لباس کار می شود؛ علاوه بر این، در سراسر جهان بسیاری از لباس ها نیز سالانه دور ریخته می شوند. تنها در نیوزلند، می گویند که حدود 5 درصد از زباله ها را لباس ها تشکیل می دهند. لباس کار هایی که دوام زیادی ندارند به این معنی اند که باید آن ها را زودتر دور انداخت؛ زمانی که فقط یک مورد را در سطل زباله می ریزید ممکن است ضایعات زیادی به نظر نرسد، اما در مجموع این مقدار زیاد می شود. پس در مجموع خرید لباس با کیفیت برابر است با لباسی که ماندگاری بیشتری دارد و کاهش ضایعات پارچه.


چرا نباید لباس کار ارزان بخریم


3-      خرید لباس کار ارزان یک گزینه پایدار نیست.

صنعت پوشاک مسئول 10 درصد از هدررفت منابع جهانی می باشد، این مقدار بیشتر از همه صنعت حمل و نقل در سراسر جهان است. خرید لباس کار ارزان یک گزینه پایدار نیست، زیرا منابعی که برای تولید آنها استفاده می شود ظرف یک سال هدر می رود. در مراحل تولید لباس کار با کیفیت نیز از منابع مشابهی استفاده می شود، اما در صورت مراقبت و نگهداری صحیح تا ده سال یا بیشتر دوام خواهد داشت.


4-      لباس کار ارزان، هزینه های بیشتری به همراه دارد.

ممکن است فکر کنید خرید لباسکار هایارزان باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، در کوتاه مدت حق با شماست. با این حال به زودی متوجه خواهید شد که پس از یک سال یا بیشتر، لباس کار شما فرسوده و محو شده و از هم می پاشند. حالا باید لباس کار جدیدی برای خود بخرید. آیا می خواهید سالی یک لباس کار ارزان بخرید یا یکبار هزینه بیشتری کنید و یک لباس کار با کیفیت خوب برای خود تهیه کنید که حدود ده سال دوام می آورد؟ در بسیاری موارد اگر بعد از چند سال محاسبه کنید، با خرید مداوم لباس کار ارزان قیمت، در نهایت بیشتر از لباس کار با کیفیت بالاتر، پرداخت می کنید.


5-      ارزش و روش نگهداری صحیح از لباس کار را یاد می گیرید.

قیمتی که برای خرید لباس کار می پردازید نقش مهمی در رفتار شما با لباس هایتان دارد؛ با یک لباس با قیمت بالاتر معمولاً با دقت و توجه بیشتری رفتار می شود. به احتمال زیاد دستورالعمل های شستشو را با دقت بیشتری دنبال می کنید، برای رفع مشکلات هزینه می کنید و نکات نگهداری از لباس کار را به خوبی در ذهن میسپارید. متأسفانه، این سطح از مراقبت در مورد لباس های ارزان و بد دوخت هرگز یکسان نیست و باعث می شود بسیاری از ما اصول مراقبت از لباس کار را فراموش کنیم. صرف نظر از اینکه چقدر پول برای لباس کار هزینه می کنید، باید با لباس ها با احترام برخورد کرد تا از ماندگاری آن تا حد امکان اطمینان حاصل کرد.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید، لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید